Hallo Indonesië-liefhebbers :dag:
Hier nie voorstellen nie? Ben dus nieuw hier: Huisjeboompjebeestje-mannetje van midden 30, nog nooit in Indonesie geweest. Heb m’n best gedaan om me al zo veel mogelijk in te lezen, nog niet echt een antwoord gevonden op het volgende:
Onze (vriendin en ik) wens is het om na twee en halve week vanuit het noorden met rugzak in lokale bus en op gehuurde motor (heb A + ervaring) uiteindelijk op Bali vijf dagen met achterwerk in het zand te gaan liggen.
Te maken afweging gebaseerd op kennis tot op dit moment: Leuk hotel (aan strand) voor 20 euro pppn, en zelf inkopen doen voor snacks, water en 's avonds lokaal restaurant opzoeken.
of
Dus voor meer euries om een uur of 4 aan de bar vijf meter van je stoel vandaan 2 pina colada’s te halen en aan het einde van het weekje niet te hoeven schrikken van de rekening.
(Ja, het klinkt misschien wat verwend, maar het is tenslotte maar een keer per jaar vakantie, en met een last minute op Jamaica (ook eerst rondtrekken, en toen voor euro 35 pppn A.I. hebben we het zo goed gehad (ook t.a.v. het eten in vergelijk met de rest van Jamaica), dat willen we weer).
Gaat dat laatste lukken voor een schappelijk tarief? En is de kool het sop waard? Tot nu toe begint de prijs voor de combinatie redelijke ligging & goede (keuken) beoordeling bij zo’n € 60-65 pppn. Oftwel 40 euro versus 120 euro per nacht, waarbij ik er inmiddels van uit ga dat als ik 80 euro voor 2 personen per dag heb, we zeer goed kunnen eten en ruim voldoende kunnen drinken.
-> Kortom de vraag is of er redelijk (goede) All Inclusive hotels / resorts voor minder dan € 60 pppn op Bali e.o. zijn te boeken? Zo ja, welke? (Klopt het als ik stel dat we dat nu beter kunnen rond maken dan daar ter plaatsen nog eens wat te gaan lopen zoeken (buiten maar tegen het hoogseizoen aan) ?)
-> Ben ik / Zijn wij domme mensen als we een (kwalitatief redelijk) buffet kiezen boven de waarschijnlijk briljante kwaliteit eten van de lokale tentjes (zowel al in Singapore als in Vietnam echt voor een appel en ei hele tafels vol verse zee beesten gehad, was echt super).
Alvast hele hartelijke dank voor je moeite om (wat nuttigs) te antwoorden! :kus: