Wij trouwen op 05-09-2015 en hadden graag naar Bali gegaan op huwelijksreis.
Nu zijn wij wat aan het rondzien want mijn verloofde wil liever in 1 hotel/resort blijven met spa en dan vandaar excursies doen.
Iemand iets aan te raden?
Is het aangeraden om buiten het hotel te eten want de meeste hotels hebben geen all in.( ze is echt een moeilijke eter en ben wat bang dat het voor haar dan echter een strafkamp wordt)
Zou je toch niet overwegen om op 2 of 3 plaatsen te overnachten? Het is echt een meerwaarde aan je reis! Met excursies vanuit één plaats, zit je vaak ook lang in de auto…
Moest je toch op één plaats blijven, dan lijken Sanur (aan de zee, wel heel toeristisch) of Ubud wel fijne plaatsen.
Met grote hotels/resorts heb ik geen ervaring, best eens kijken op Tripadvisor…
Buiten het hotel eten is echt geen probleem hoor! Zeker op de toeristische plaatsen kan je westers eten… Ik heb meerdere pizzeria’s en degelijke gezien. Er is heel veel keuze!
Ik heb zelf ook een vriendin die heel slecht eet dus kan mij een beetje inleven in jouw situatie.
Zelf ben ik al minimaal15x naar nusa dua geweest. Hier zitten de grote en luxe resorts.
Je betaald hier veel meer voor dagtripjes en eten. Veel van de luxe hotels hebben Europese chefkoks (Melia Bali een Zwitser)
Nusa Dua beschikt over een groot winkelcentrum (bali collection) met circa 20 restaurants. Hierin zit zoveel variatie dat ook jouw verloofde iets gaat vinden wat ze lust.
De meningen over de plaats Nusa Dua verschillen nog al hier op het forum. Maar dit is persoonsgebonden.
Weet je in sanur zit alles Nederlanders Belgen Italiaan ! Dus keuze genoeg. Ik kom al jaren in Bali maar nusa dua is voor mij geen Bali !
Laat het heerlijk over je heen komen het is de moeite waard.
Wij zijn in 2008 ook in september op huwelijksreis geweest naar Bali
Mijn man verblijft ook het liefst in 1 hotel en wij hebben toen verbleven in hotel Melia Benoa in Tanjung Benoa, vlakbij Nusa Dua. Met spa en zijn in het hotel erg in de watten gelegd omdat we op honeymoon waren. Hebben trouwkleding meegenomen en daar een fotoreportage gemaakt in en om het hotel, super!
Op het strand vonden we Wayan Wena, een privechauffeur/gids die ons het eiland heeft rondgereden, een aantal keer een dag erop uit, was heel goed te doen!
Mijn man werd helaas de laatste dagen ziek (niet door eten ofzo hoor), het hotel heeft zeer goed voor ons gezorgd en daardoor hebben wij niet alles kunnen zien wat we wilden, dus gaan we over een paar weken terug om het oosten te verkennen en verblijven dan kleinschalig in Candidasa.
Als je meer wilt weten of foto’s van het hotel, laat maar weten.
Misschien toch met een andere vrouw trouwen? Of je verloofde 2 weken niets te eten geven? Daarna eet ze zelfs haar schoenzolen! Geintje natuurlijk (ofschoon ik een bloedhekel aan mensen heb die niets lusten) Wij zitten momenteel in lovina in een prive villa (met kok…dus heeerlijk eten!) we zijn hier gisteren getrouwd, op het strand door een hindoeistische priester…echt waanzinnig mooi! Maar goed, dat terzijde. We zijn in seminyak begonnen wat ik iedereen kan afraden! Daarna 5 dagen in ubud geweest, stukken beter maar ook niet het bali wat we hadden verwacht en volgende week gaan we 5 dagen naar sanur wat volgens ingewijden erg leuk en prettig moet zijn. Eten kun je hier overal, in hotels en veel restaurants hebben ze doorgaans de indonesische als de westerse keuken. Kuta heeft op dat gebied veel te bieden, jouw vriendin zal zich er wellicht wel thuis voelen in de diverse Mcdonalds, Pizzahutjes, KFC’s en Burgerkings. Ik zeg wellicht omdat ze hopenlijk ook geen junkfood liefhebber is. Sterkte in ieder geval en ik hoop dat jullie ondanks haar eetprobleem een fijne reis zullen hebben!