2 september vertrek ik samen met mijn toekomstige voor 16 dagen naar Bali.
Voorlopig hebben we enkel onze tickets geboekt en de rest zouden we graag (zo snel mogelijk) zelf invullen.
Het concept dat we voor ogen hebben is om eerst dikke week wat van het land te zien om ten slotte onze reis af te sluiten met een verblijf in luxe resort.
Als voorlopig plan had ik volgende opgesteld:
Sept: 22u arriveren in Denpasar - Eventueel meteen naar Villa Adinda
Sept: Villa Adinda
Sept: Villa Adinda
6 tem 8 Sept: Ubud (bij de Belgen van Sabandari?)
Sept: Gili Eilanden
10.Sept: Gili Eilanden
11 tem 15.Sept: Nusa Dua
16 Sept: om 22u nemen we vliegtuig terug naar België
Hebben jullie eventuele tips om er een onvergetelijke huwelijksreis van te maken?
Loont het bezoeken van GILI eilanden bv. de moeite? En in welk luxe resort krijg je echt waar voor je (vele) centjes?
Wat een programma voor een huwelijksreis maar wel leuk.
Beetje gas terugnemen en Nusa Dua heeft niets met Bali van doen , je zit daar achter een hek
in een kunstelijk aangelegd groot park waar alls 3 x duurder is als elders op Bali.
Mijn advies zou zijn na aankomst lekker bij Marcello logeren in Jimbaran heeft een heel mooi B&B hotel, iets hoger gelegen dus lekker koel en laat je dan door hem adviseren.
Zijn email adres staat ook op deze site . Ik weet het niet zo uit mijn hoofd.
Op de eerste plaats al een gelukkig huwelijk gewenst van ons uit Antwerpen
Wij vertrekken op 14 September voor 24 dagen naar Bali,wij verblijven in Hotel Bali Tropic dat is ook in de buurt van Nusa Dua
Misschien komen we elkaar dan wel tegen en kunnen we er eentje drinken op jullie huwelijk
Wij zijn vorig jaar bij Dirk in Sabandari geweest en dat is ZEKER een aanrader. Wij zijn wat gewend (verwend) qua luxe en dit was echt top. Kamers prachtig (vraag om de Barong-kamer), eten heerlijk (ontbijt en afternoon tea inbegrepen, de laatste moet je zeker niet overslaan: jum!), personeel super, locatie super (wel een beetje uit het centrum, maar er is een gratis haal- en brengservice). Je zou bijna denken dat we aandelen hebben, dat is niet zo, maar we hebben vier dagen werkelijk genoten hier en moesten met pijn in ons hart weer doorreizen…
Heeft er verder iemand tips om onze reis af te sluiten?
We hadden gedacht aan beetje luxe in Nusa Dua. Maar alles is daar zo prijzig.
Dit terwijl je overal hoort dat Bali zo goedkoop is.
Zelfde geldt voor Sabandari, super beoordeling en lijkt echt de max te zijn. Maar 150 euro per nacht.
Is dit prijs kwaliteit allemaal nog in evenwicht?
Het mag allemaal misschien beetje duurder zijn bij een huwelijksreis, maar moet toch nog beetje te doen zijn hé
Tja, goedkoop en luxe gaan niet samen in 1 zin natuurlijk. De € 150,00 is wel inclusief ontbijt, afternoon tea en gebruik van de chauffeur. En per kamer niet p.p. Maar om je vraag te beantwoorden: zijn prijs en kwaliteit in evenwicht: ik vond het elke euro meer dan waard, en de beoordelaars op Tripadvisor zijn het met mij eens.
Wellicht Sabandari om je vakantie mee af te sluiten en voor die middelste dagen een leuke middenklasse accommodatie zoeken in Sanur?
Ik denk dat je in het zuiden van Bali geen ‘goedkope’ luxe meer kan vinden.
Of Gilli de moeite waard is weet ik niet, ik vind twee volle reisdagen een beetje veel t.o.v. de 14 dagen dat je op vakantie bent. Ik zou dat evt. voor een volgende reis bewaren. Je zou ook naar Lembongan kunnen gaan. Is minder ver varen (half uur ofzo) en ook erg leuk. Wij zijn daar twee nachtjes bij Dream Beach Huts geweest. Ook een aanrader. En we zijn er vanuit Sanur heen gevaren met Scoot.
Ik meld me nog maar even .
Woon 11 jaar op Bali en ben er zeker van dat je voor 50-60 euro een hele mooie kamer kan krijgen.
Vrienden van ons komen as zondag, en hebben een leuke bungalow met ontbijt aan het strand met zwembad, in een klein resort geboekt, voor 30 euro per bungalow. Ik ken die bungalows en ze zijn voor mij echt luxe ,met roomservice, ac, fan en minibar, ca 40 sqm meter met terras.
Voor 15 euro per persoon kan het ook fijn zijn.
150 euro per nacht , je wilt het hotel toch niet kopen ? voor dat geld heb je hier een luxe villa met een prive pool ed. Hotel Amankila bv waar de kroonprins regelmatig komt,
Tja, het is maar net wat voor soort luxe je zoekt, toch? Ik ben wel een fan van super-de-luxe haha Maar een romantische bungalow aan zee kan ik ook zeker waarderen.
Waar heb je Amankila voor die prijs kunnen vinden? Staat op mn verlanglijstje Of bestaan er twee Amankila’s? Ik stuitte bij het zoeken voor m’n vorige reis op prijzen van 700 tot 2000 dollar… Per nacht
Inderdaad Paulana, dat zijn dezelfde prijzen die ik terugvind.
Daarmee kan ik volgens uw redenering dan het gehele eiland kopen?
Hebben jullie verder nog andere aanraders om te bezoeken, te verblijven?
Zouden jullie Lovina wel of niet doen? Of andere bestemming in noorden of oosten.
Voor wat betreft Gilli eilanden zijn we er nog niet volledig uit of het wel de moeite loont om afstand te overbruggen voor 3 dagen ter plaatse
Als dat de prijzen zijn die u ook vindt, moet u het beslist doen, en niet naar tips oid vragen!!
Ik nam uw vraag serieus, en nee ons eiland is niet te koop. Nusa Dua hoort sowieso niet bij Bali.
Ik heb even meegelezen en vroeg mij af waar dat kleine resort zit?
Mijn lief en ik hebben de wens om dit jaar of volgend jaar naar Bali te gaan voor een periode van 14 - 16 dagen. We houden niet van grote resorts, maar wel van enige luxe. Luxe is natuurlijk ook maar wat je gewend bent.
Het kleine resort zoals jij (ik hoop dat ik jij mag zeggen) het omschrijft lijkt ons echt geweldig!
Graag hoor ik van je en alvast bedankt!
Natuurlijk mag je jij zeggen tegen mij , heb een hekel aan u zeggers,.
Het resort ligt in het oosten van Bali in Sengkidu.
Heeft ca 25 bungalows van normaal tot luxe ,en ja luxe is relatief.
De naam is Anom Beach Inn en heeft een website.
De eigenaar (Anom) is een goede vriend geworden in de loop der jaren.
Ik heb geen aandelen of zo ,vrienden van ons die echt wel luxe gewend zijn -
hebben spontaan voor dit resort gekozen ,en daarna ons meegedeeld dat ze as zondag komen.
Op je vraag Lovina wel of niet, is maar net waar je je voorkeur naar uitgaat. Hou je van surfen, winkelen en een goed uitgaansleven dan moet je daar niet zijn. Hou je echter van natuur, cultuur en het authentieke Bali met verborgen watervallen, apen langs de kant van de weg en dolfijnen voor je deur dan zit je daar op de goede locatie.
Voor de prijs van Euro 150,- en minder, heb je daar afhankelijk van het seizoen en de grootte en luxe van het vakantieverblijf een complete eigen villa met zwembad, personeel die voor je kook, wast strijkt en opruimt en dat alles direct aan zee.
Bedankt voor je snelle reactie.
Weet je zeker dat je geen aandelen hebt, hahaha! ; )
Ik zal de site zeker gaan bekijken!
Nogmaals bedankt en veel plezier met het bezoek van je vrienden!Dat zal vast lukken!