Vakantie Bali oktober 2014

Goedemiddag,

Mijn vriend en ik willen in oktober graag op huwelijksreis naar Bali. We kunnen helaas geen weken vrij nemen dus het wordt een reis van 16/17 dagen.

We hadden eerst het idee om de vakantie op 1 plaats door te brengen en ook in 1 hotel en vanuit daar dagtripjes te maken. We hebben wat zitten rond kijken op internet en een kleine “rondreis” lijkt ons ook wel wat. We willen graag cultuur/activiteit combineren met heerlijk relaxen, het is tenslotte toch de huwelijksreis. We lopen alleen een beetje vast met plaatsen waar we dan naartoe gaan (Ubud, Sanur, Gili eilanden???) We komen niet echt verder vandaar het berichtje op dit forum. Wie heeft er tips of aanraders voor ons?

Alvast bedankt!

Hoi, wij zijn nu 4 keer in Sanur geweest en dat is ons altijd goed bevallen. Van hieruit kun je makkelijk excursies maken en een groot deel van het eiland bestrijken. Wij hebben de laatste keer verbleven in Kamuela villas met een prive zwembad. Was super (zie ook tripadvisor). In Sanur is het redelijk rustig, maar het is nog wel zo druk dat je alle faciliteiten bij de hand. heel veel lekkere restaurantjes en kleine winkeltjes. Maar ook Hardys waar je alles kunt vinden wat je eventueel nodig hebt. Wij vonden dit zeker de eerste keer dat wij naar ZO-Azie gingen wel prettig, want het is toch allemaal nieuw en anders. Maar dit zal per persoon verschillen, ik weet dat er ook mensen op het forum zijn die gruwelen van Sanur haha.

Nou zeg dat wel,de bijna grootste rosse buurt van Bali, het is maar waar je van houdt.

Ik ben beslist niet pro-Sanur, maar er zijn beslist mooie resorts.

Wat wil je tijdens je huwelijksreis? Wil je verwend worden met massages en een Spa om je luxe hotel, wil je een kamer van een tientje en een beetje cultuur verkennen, of wil je iets er tussenin? Dat is belangrijk voor de verblijfplaats(en) die je kiest.

Ik zou als ik 16/17 dagen naar Bali zou kan kiezen voor maximaal 3 plekken om te verblijven. Ik kies zelf over het algemeen voor accommodatie ín het stadje of dorpje omdat ik graag leuke restaurantjes en barretjes op loopafstand wil, maar de meeste hotels bieden die faciliteiten ook zelf.

We willen eigenlijk een mix van deze dingen. Dus heerlijk relaxen maar ook wat van de cultuur zien.

Omdat het onze huwelijksreis is willen we er ook wat luxe in! We zitten zelf te denken aan sanur, ubud en ???. Iemand tips voor een 3e verblijfplaats? En barretjes/restaurants op loopafstand vinden wij ook fijn!

Wij hebben 3 jaar geleden, in juni, ook onze huwelijksreis in Bali doorgebracht.
We hadden een los ticket gekocht en toen op zoek naar leuke hotels waarbij we voor Sanur en Ubud kozen. Uiteindelijk kwamen we via diverse zoekopdrachten uit bij 333travel met mooie en leuke accommodaties. De eerste dagen wilden we ook lekker luxe en hebben we gekozen voor Kamandalu resort in Ubud Hotels in Ubud (Bali, Indonesië) - 333travel. In Sanur hebben we gekozen voor Segura village. Beide hotels zijn ons goed bevallen. Wel vond ik het rustig in Sanur en vorig jaar zijn we in november geweest en toen gekozen voor Pemuteran, Ubud, Legian en Gili T.

Maak voor jezelf een lijstje met dingen die je wilt doen en zien en pas daar je accommodatie op aan. Dat werkt beter dan andersom :wink:

Zie m’n website voor tips over verblijf in het zuiden, Yeh Ganga, Lovina, Ubud, Tulamben, Amed enz en dingen die je van daaruit kan doen.

Wij gaan deze zomer naar http://www.villatanjungmas.nl/ in Sanur die een erg goede beoordeling heeft op zoover. Wij blijven hier ca. een week waarna we naar het noorden gaan en er verblijven in Lovina in http://www.singsingvillasatbali.nl/index.php/mente. Vandaar gaan we diverse trips plannen.

Wij zijn vorig jaar voor het eerst naar Bali geweest 19 dagen in Paradise Plaza hotel in Sanur is ons goed bevallen, maar dit jaar gaan we het anders doen, 8 nachten Mercure resort in Sanur en 12 nachten Agung village in Seminyak. Het nadeel van Paradise Plaza hotel was dat het buiten het centrum van Sanur is en voor 1 persoon die slecht ter been is was de afstand te groot. Gelukkig is er wel een shuttlebus die elk uur rijdt en de taxi kost ook niet veel.

Voor een wat meer authentiek Bali vond ik het oosten erg leuk. In Amed bijvoorbeeld kun je goed snorkelen (als je tenminste niet net als ons steeds regen en hoge golven hebt). Het is daar echter niet zo toeristisch (en luxe), maar wij vonden het er fantastisch, ook omdat het gewoon weer een heel andere omgeving is dan bv Ubud.

Via Wereldwijzer app

Dat bedoel ik dus ook…