Honeymoon Bali

Hallo,

Wij gaan trouwen in November en hebben een reis geboekt naar Bali als huwelijksreis. Aangezien we wel iets meer willen zien als alleen het hotel vragen wij voor een aantal tips voor ons verblijf.

Wij zijn mensen die niet de hele dag aan het strand liggen, maar wel wat willen zien. Nu hadden we het idee om 2-3 hotels te boeken in verschillende locaties en hiervandaan leuke trips te maken om de cultuur te snuiven en de natuur te zien. We willen nog wel graag een aantal dagen strand om lekker te ontspannen. Mijn toekomstige vrouw zou tevens graag een Balinese dans zien:)

Alle tips zijn welkom!

Hoi rabroekie,

Heb je al een reisgids gekocht? Voor een eerste reis naar Bali is het denk ik nuttig om je wat in te lezen in een gids (bijvoorbeeld van de ANWB of Lonely Planet ofzo) over wat je kunt vinden qua cultuur en natuur. Of eventueel online, bijvoorbeeld Wikivoyage geeft een goed overzicht.

Hoeveel tijd heb je? Als je naar 3 plekken op Bali wilt, kiezen de meeste mensen voor Zuid-Bali (Seminyak bijvoorbeeld), Ubud en iets aan de noord- of oostkust (bijvoorbeeld Lovina of Amed). Je kunt ook kiezen voor een combinatie met de Gili-eilanden of Nusa Lembongan, of als je wat meer tijd hebt eventueel iets op Lombok of Java.

Balinese dans kun je op veel plekken zien, maar de meeste toeristen bekijken dat in Ubud. En ook bij Uluwatu in de buurt (zuidelijk schiereiland) heb je dansvoorstellingen op mooie locaties langs de kust.

Als je meer specifieke vragen hebt beantwoord ik die graag! Nu is het wat lastig om goede tips te geven, omdat het dan meer neerkomt op het geven van een overzicht van alle bezienswaardigheden qua natuur en cultuur, en dat kun je makkelijker in een reisgids vinden.

Groeten,

Erwin

Ik zou in Sanur beginnen, is een wat rustige en chiquere badplaats met veel romantische plekjes, ideaal om hier je Honeymoon te vieren. Sanur heeft nog echt een Balinese sfeer, vooral richting de haven (pantai Sanur).
Langs het gehele strand loopt een 5 km lang verhard wandelpad, met aan de ene zijde het mooie witte zand en aan de andere zijde van het pad de hotels die met hun achterzijde naar het strand gericht zijn. Hier kun je op het strand dineren of iets drinken, dit kan niet in Kuta. Leuk om hier een hotelletje te boeken.
Als je van avontuur hou, dan zou je ook kunnen overwegen om naar het eilandje Nusa Penida te gaan, is nog vrij primitief en nog niet commercieel, is gemakkelijk met een fastboat te bereiken vanuit Sanur. Op de site van “Actief in de Tropen” vind je heel veel informatie hierover
Als ik op Bali ben ga ik hier altijd enkele dagen naar toe, heerlijk om hier te zijn, het is nog puur, nauwelijks commercie, nog niet toeristisch. Leuk om trekkingen te maken of brommertochten, ook vind je er hele mooie en ongecultiveerde strandjes, verder heel goedkoop en nog de zuivere Hindoe cultuur, je komt hier nog echt in contact met de lokale bevolking. Vanuit Nusa Penida zijn de eilandjes Lembongan en Ceningan gemakkelijk en zeer goedkoop te bereiken, deze eilandjes zijn wat meer toeristisch. Prachtig snorkelgebied als je van snorkelen of duiken houdt. Als je wat meer informatie wilt laat het maar weten.
Ik logeer meestal in Kulkul Bungalow, gelegen midden tussen de lokale bevolking en vlakbij zee, kijk maar even: actiefindetropen.nl - This website is for sale! - actiefindetropen Resources and Information.
Heel goedkoop en de Balinese eigenaar zal je overal bij betrekken als je dat zou willen, zoals bij rituelen en ceremonies, koken, bezoek van scholen en dokterspost, enz.
Overigens kun je ook wat informatie vinden over Nusa Penida op de site van Actief in de Tropen: actiefindetropen.nl - This website is for sale! - actiefindetropen Resources and Information.