Honeymoon in Bali, rondreis en tips hotels/streek

Hoi,

Voor onze honeymoon hebben wij gekozen voor Bali.
We hebben nogal wat twijfels wat we best doen voor rondreis: Alles gepland met overnachting en uitstappen in Candidasa, Lovina, en 2 nachten Ubud. of enkel 2 nachten Lovina en 2 nachten Ubud hotel geboekt en uitstappen daar ter plaatse regelen.
Wat raden jullie aan?

Erna hadden wij graag verlengd met strandvakantie maar met mogelijkheid nog iets te kunnen doen van uitstap,iets gaan drinken,winkeltjes en mooi strand :slight_smile: …
( wij zouden opteren voor half-pension wegens visallergie van vriend, op aanraden reisbureau)
dit zijn hotels/regio waar we tussen twijfelen

• Puri Santrian in Sanur
  • legian beach hotel in Legian
  • Centra taum seminyak in Seminyak
  • Nusa Dua beach hotel in Nusa Dua
  • Melia (sol) beach hotel in Nusa Dua

Iemand die ons kan helpen of tips geven, want ik weet het niet meer :frowning:

groetjes

Iemand die tips

Ik zou sowieso op meerdere plekken slapen. Wanneer je Bali wilt verkennen vanuit een vast adres is het zuiden sta je veel vast in het verkeer.

Ik zou je excursies te plekke boeken. Het is goedkoper en je bent flexibeler.

Ik zou minstens 3 nachten in Ubud blijven. In Nusa Dua vind je buiten je resort niet veel, dus zou ik niet verblijven.

Misschien ook leuk om het reisverslag van eenelfje te lezen (boven jullie bericht). Daar staat een goede tip in om, mocht je maar op 2 - 3 plekken verblijven in het zuiden van Bali, je via wat dagtrips toch een goede indruk kunt krijgen van Bali!

Ik zou dit ook aanraden!

Wow mooie honeymoon!
Tips lovina is erg leuk kunt in de morgen met de boot mee naar de wilde dolfijnen!
Kunt ook erg mooi met scooter de bergen in naar munduk.
Candi dasa ook super leuk door de rijstvelden met een gids.
Ubud is mooi maar wel heel toeristisch de laatste jaren.
Puri santrian is als hotel en kamers mooi maar strand zeker niet daar, ligbedden schuin weinig zon en veel geboekt door Nederlanders .
Ik vind echt het mooiste hotel van sanur tandjung sari echt een sprookje !
Hoop dat je. Er iets aan hebt.

Veel geluk samen

Ik snap alleen dat half pension vanwege visallergie niet zo goed… Je beperkt jezelf daar alleen maar mee terwijl er zoveel leuke restaurantjes te vinden zijn. En je kunt echt prima eten overal in Bali en kiezen uit verschillende keukens, van Italiaans, Mexicaans tot Indonesisch [emoji6] Er zit echt niet overal vis doorheen.
Ik denk dat als je uitlegt dat vis een probleem is men daar wel rekening mee houdt.

Sluit me helemaal aan bij kater k. Alleen er word veel trassi verwerkt en dat is ook vis garnalen??
Gewoon vragen en ze houden overal rekening mee half pension echt zonde!

Bali is een uitstekende honeymoon bestemming, dus de keuze is in ieder geval al heel goed gemaakt! Nu de invulling van jullie programma. Ik kan me voorstellen dat je voor je honeymoon wel een aantal zaken van tevoren geregeld wilt hebben. Afhankelijk van waar je voorkeur naar uit gaat, kun je bepalen hoe en wat. Wil je luxe, romantische resorts om de gehele dag in te genieten, zou je kunnen denken aan Maya Ubud of een ander uitstekend honeymoon hotel. Wil je graag actief zijn en ook wat van Bali zien, is het sowieso aan te raden op een aantal verschillende plaatsen te verblijven. Sanur is een bekende badplaats met veel aanbod, waar je heerlijk kunt relaxen. Vervolgens kun je richting het oosten van Bali gaan en dan denken aan Candidasa, Sidemen of Amed. Vandaar uit kun je echt de binnenlanden van Bali verkennen en zijn ook diverse kleinschalige hotels/guesthouses te vinden. In het noorden van Bali is vooral Pemuteran/Menjangan een aanrader waar je voor de kust prachtig kunt snorkelen/duiken en in het Bali Barat NP kun je bv paardrijden. Als je iets meer luxe zoekt, kun je hier in Matahari Beach of The Menjangan verblijven. Om je honeymoon wellicht nog extra speciaal te maken kun je een fijne massage of een privé kookcursus toevoegen, maar deze extra’s zijn ook heel gemakkelijk ter plaatse te boeken. Wat denk ik uit de reacties al is gebleken zou ik sowieso halfpension afraden, er is op Bali letterlijk zoveel te proeven, dat het echt zonde is om dit aan je voor bij te laten gaan. Ook zou ik Nusa Dua afraden, deze badplaats bestaat enkel uit een aantal grote resorts, waar je niets zult ervaren van het Balinese leven.