Planning huwelijksreis

Beste forumleden,

Na vele uren/dagen achter het internet te hebben gehangen heb ik een opzet gemaakt voor onze huwelijksreis. De vliegtickets zijn reeds geboekt (een goede prijs ; 750 euro via Singapore Airlines). De data : vertrek 28/8/12 en op 12/9/12 retour.

We hebben besloten de vakantie in 4 stukken te hakken, dwz 4 verschillende plekken in Bali aandoen.

Planning als volgt :

Aankomst 28/8 's avonds, transfer naar Sanur. (taxi?)
Geselecteerde hotels in Sanur :
Kamuela Sanur
Tandjung Sari
Sudamala Suites
Segare Village resort
Duur : 4 nachten

Vertrek 1/9 naar Candidasa. (taxi?)
Geselecteerde hotels in Candidasa :
Sea Breeze
Aquaria Resort (dit schijnt een heel simpel maar super hotel te zijn?)
Duur : 4 nachten

Vertrek 5/9 naar Ubud. (taxi?)
Gekozen hotel in Ubud :
Sabandari
Duur : 3 nachten

Vertrek 8/9 naar Canggu. (taxi?)
Geselecteerde hotels/villa’s in Canggu :
Lautan Kupu
Buddha Garden
Dura Villa’s
Komea Villa

Vertrek 12/9 vanaf Canggu naar vliegveld en terug naar NL.

We kiezen deze keer voor redelijk luxe accomodaties omdat het onze huwelijksreis is, dan mag het allemaal wat meer kosten. :slight_smile:

We hopen dat Bali zo goed bevalt dat we nog een keer terugkomen om het Noorden te gaan bekijken.

Een aantal vragen :

• heeft iemand ervaring met de bovenstaande accomodaties?
  • Is het vervoer tussen de accomodaties te doen met taxi’s en hoe zit het dan met prijs?
  • zijn er nog geheimtips in de buurt van deze locaties?
  • zijn er absolute musts?
  • is het medio eind augustus/begin september drukker dan normaal op Bali?
  • is er in canggu te surfen of zijn de golven daar zo extreem dat er alleen profi’s kunnen surfen? ik heb gelezen dat in het in Kuta beter is voor de mindere goden onder ons, maar ik heb niet zo’n trek in een plaats als Kuta gezien de drukte. Vandaar dat we ook ‘maar’ 3 dagen naar Ubud gaan, daar zal het vast en zeker ook druk zijn.

Zoals gezegd, ik heb reeds veel gelezen maar ik hoor het liever van mensen die er zelf zijn geweest en ervaring hebben.

Alle info is welkom, alvast mijn dank!

Aquaria in Candidasa vonden wij super! Het heet niets voor niets: Welness…
Ruime kamers…zelfs met prachtig zeezicht te boeken. Erg goed eten, ontzettend vriendelijk personeel, veel extras ( wierookjes aan s avonds, lekker welkomsdrankje) Heerlijk rustig en op loopafstand van leuke restaurantjes ( b.v.Friends)

Wij hebben om onszelf te verplaatsen gebruik gemaakt van locale gidsen annex chauffeurs…en de weg van A naar B een aantal bezienswaardigheden bezocht.

Jammer dat dat allemaal in 2 weken moet, Bali heeft veel te bieden, maar dit program is teveel.

Dat denk ik ook wij gaan voor 24 dagen en kan niet alles doen,
maar dat ik ook goed zo kunnen we zeker nog eens terugkomen:dag:

Denken jullie dat 4 plekken in deze 2 weken teveel is? Overigens is het programma iets gewijzigd:

Eerst Ubud 28/8 tm 31/8
Daarna Amed 31/8 t/m 4/9
Daarna Gili 4/9 t/m 8/9
Als laatste Canggu 8/9 tm 12/9

De transferdagen willen we iig combineren met wat sight seeing per taxi.

Beste Hannes,

Alvast gefeliciteerd met jullie voorgenomen huwelijk.
Ook wij gaan rond dezelfde periode als jullie naar Bali en hebben 18 dagen om te besteden (daar voor zijn we 5 dagen in Hong Kong), ook wij hebben een redelijk drukke planning als ik de forumleden mag geloven, maar we zijn wel wat gewend, en vinden het niets om 2,5 week op 1 plek te blijven, dus zoveel mogelijk zien, en mochten we ter plekke niets willen doen en een dagje rusten doen we dat natuurlijk.

Wij hebben de volgende planning:
2 nachten Seminyak
3 nachten Nusa Lembognan
5 nachten Ubud
2 nachten Padangbai
4 nachten Gili Tranwangan
1 nacht sanur ivm vliegen naar nederland

We proberen onze ‘reisdagen’ ook zo goed mogelijk te benutten, zoals we gaan van Ubud naar Padangbai met een chauffeur, maar gaan dan gelijk de hele dag op stap en de bezienswaardigheden in de omgeving bekijken.

Misschien is het te veel, misschien niet, anders hebben we een goede reden om weer een keer terug te gaan!
Fijna vakantie alvast en succes en plezier met de voorbereiding!

groetjes Angelab

Het lijkt allemaal zo makkelijk en mooi, en dat laatste is ook zo, maar de afstanden worden onderschat, hoewel Bali een relatief klein eiland is ,heb ik in de bijna 11 jaar dat ik hier woon nog lang niet alles gezien. Als er een Hindu ceremonie is, die langs de autoweg gaat moet je wachten, al zijn het uren. Verleden week van Candidasa waar ik woon naar Denpasar ca 90 km. Ik heb er meer als 5 uur over gedaan . 1ste ceremonie was 3 km lang , de 2de bij een rijkstempel Goa Lawah
ongeveer een uur wachten en dan beginnen de werkzaamheden aan de autoweg (Bypass) tot Sanur ,en dan het verkeer in de stad. Als je dan weer thuis komt, na in het donker te hebben gereden (levensgevaarlijk) niet iedereen heeft lichten aan, ben je echt wel gaar.

Hallo Hannes

Ik zie dat jullie het noorden van Bali niet hebben meegenomen.Wij zijn eigenaars van een villa in de plaats Lokapaksa- Seririt dichtbij Lovina.
Onze villa ligt aan het strand van de Balizee . Wij willen jullie voor de periode tussen 31-8 en 10-9 een aanbieding doen. Wij geven voor het huwelijks paar 15% korting op de standaard lage seizoen prijs. Voor meer informatie kijk naar onze website www.vakantievilla-bali.nl