wel of geen internationaal rijbewijs

Ola,

Weten jullie of een internationaal rijbewijs vereist is? Ik lees hier namelijk een beetje tegenstrijdige berichten over.

Tnx weer!

Groet
Christel

Tja, het ís ook tegenstijdig :slight_smile: Mij is in 6 jaar Argentinië pas eenmaal gezegd dat mijn roze papiertje hier niet geldig is. Maar na mijn uitleg dat ik nog geen Argentijns rijbewijs kon aanvragen was het wel ok.

Aan de andere kant, je vakantie gaat sowieso al veel geld kosten, waarom dan niet die 3 tientjes (ok, ik weet de tarieven niet) extra uitgeven bij de ANWB voor de zekerheid?

Volgens mij is het officieel wel verplicht maar ik ben vorige maand 5 keer aangehouden in centraal Azië en men heeft altijd genoegen genomen met mijn standaard rijbewijs. Ik heb mijn internationaal rijbewijs altijd in het dashboard-kastje kunnen laten liggen.

Deze zomer enkele keren controle gehad in Argentinie. Internationaal rijbewijs hoefde niet getoond te worden. Maar het schijnt wel verplicht te zijn.

Tot een verblijf van 6 maanden mag je met je nationale rijbewijs rijden, maar of er een politieman is die dit weet vraag ik me af. Ik rijd in Argentinie ( en andere landen) met een kleurenkopie van mijn nederlandse rijbewijs zodat t lijkt of het de echte is en zelfs die wordt geaccepteerd. En we zijn wat keertjes aangehouden in Argentinie! Voordeel hiervan is (net zoals het internationale) dat als een politieman problemen wil maken en als represaille je papieren achter wil houden tot je met geld over de brug komt je gewoon weg kunt rijden…