Als je in Argentinië een auto wilt huren heb je dan een internationaal rijbewijs nodig van de ANWB of is je Nederlandse rijbewijs voldoende dat op creditcard formaat is
Dank voor jullie reacties!
Groet,
Ger
Via Wereldwijzer app
Als je in Argentinië een auto wilt huren heb je dan een internationaal rijbewijs nodig van de ANWB of is je Nederlandse rijbewijs voldoende dat op creditcard formaat is
Dank voor jullie reacties!
Groet,
Ger
Via Wereldwijzer app
Ik rij hier al 8 jaar rond met mijn (oude!) Nederlandse rijbewijs en ik heb pas 1x een zeiksnor gehad die het niet goed genoeg vond. Maar toch raad ik aan om voor een vakantie geen risico te nemen en die paar tientjes extra uit te geven voor een internationaal rijbewijs. Mocht je eens in de problemen komen, dan heb je dat in ieder geval gedekt.
Als aanvulling op Flipsen, geef altijd je internationaal rijbewijs. Mochten ze deze willen innemen heb je je echte rijbewijs nog. Bij ons is in Argentinie 2 maal om een rijbewijs gevraagd. Samen met geen spaans spreken bekeken ze deze kort en mochten we doorrijden.
Ik heb de wijze raad maar opgevolgd en voor bijna € 20 het “vodje” gekocht bij de ANWB dat nog steeds maar 1 jaar geldig is.
Eigenlijk ongelooflijk dat de ANWB nog steeds het alleenrecht heeft iets dergelijks te verkopen en er dan in slaagt er in minimaal 35 jaar nog nooit iets aan te hebben veranderd. Maar ja dat krijg je ervan als je het alleenrecht hebt.
Dank voor de adviezen.
Groet,
Ger
Via Wereldwijzer app
Sterker nog, hetzelfde vodje is in Belgie en Duitsland drie jaar geldig wat ook mag van Europa. Lang leve de Europese unie!