Verschillende bronnen (reisgidsen/websites) spreken elkaar tegen of er al dan niet een internationaal rijbewijs nodig is om in Argentinië een auto te kunnen huren.
We zijn in het bezit van een Europees (Belgisch) rijbewijs. Volstaat dit om probleemloos met een huurwagen de weg op te gaan of kunnen we best veiligheidshalve toch ook een internationaal rijbewijs voorzien?
Toch hebben ze bij mij wel eens problemen gemaakt en mocht ik echt niet verder rijden. Dat gekke roze kaartje kennen ze hier uiteraard niet. Dus meestal geef ik toch het advies aan klanten: “Op de totale kosten van de hele reis maken die twee tientjes het verschil niet”. Ik zou het dus voor de zekerheid wel meenemen.
Mijn rijbewijs is een Duits en een Internationaal en soms bij een grensovergang moet je die(beide) laten zien…
Bij een huurauto,altijd eerst de banden (en de reserve) bekijken,verder de eventuele beschadigingen(vergeet niet de voorruit) op te nemen in een protocol/foto. Als er de mogelijkheid bestaat neem een glasverzekering,
Ook moet er een brandblusser,verband doos aan “boord” zijn,bij een autocontrole kijkt de Politie graag er naar…
Bij een huurauto zeker de banden nakijken. Wij hadden dit niet gedaan (het reservewiel werd wel door ons gecontroleerd, gelukkig). De eerste keer dat we platte band hadden ontdekten we de zeer slechte staat van de achterbanden. Wij hebben tijdens onze reis 2 keer platte band gereden, telkens moeten laten herstellen. Gelukkig hadden wij onze huurauto bij Sunny Cars gehuurd en achteraf alle kosten terugbetaald gekregen en zelfs een compensatie voor de verloren vakantieuren.