Internationaal rijbewijs nodig in Argentinie?

Hallo, wie weet of er een internationaal rijbewijs vereist is in Argentinie?
Verder vraag ik mij of,of ik een creditcard nodig heb om een auto te huren.

Groet,

Henk

wb het rijbewijs:
Ik heb een internationaal rijbewijs gehaald bij de anwb voor 13 euro, zij vertelden me hier dat ik dit wel nodig zou hebben…

Zie ook de discussie over dit onderwerp op dit forum.
In ieder geval is het voor de ANWB big business en ze kunnen je niet vertellen of je het nou wel of niet nodig hebt. Met hun ‘veilige’ advies verdient de ANWB tenminste weer 13 euro.

Je zou kunnen navragen bij de ambassade of bij de eventuele autoverhuurder of je gewone rijbewijs voldoet.

Ik zou er niet op gokken en je internationale rijbewijs halen - bij mij vroegen ze het vorig jaar in alle geval toch (niet onlogisch want van mijn Belgisch rijbewijs in het Nederlands konden ze niet veel maken…). En tenslotte, wat is 13 euro als je al zo’n reis maakt, afgezet tegen het risico dat het papier gevraagd wordt en je het niet hebt ?

En een creditcard is in principe ook noodzakelijk om een auto te huren - al is het maar als waarborg. 't Is meestal de tweede vraag die gesteld wordt (de eerste is de vraag naar de reservering).

Succes

Ik rij hier al een jaar of 2 rond zonder internationaal rijbewijs, maar ben dan ook nog nooit aangehouden :slight_smile: Ginirover heeft wel een punt, die 13 euro kan er ook nog wel af voor de zekerheid, maar het is inderdaad een melkkoe van de ANWB.

Niet nodig, is echt geldklopperij van de ANWB. Ze vragen naar je gewone rijbewijs en een creditcard, that’s all.

Tijdens onze reis in Argentinie heb ik deze vraag gesteld bij een autoverhuurbedrijf. Antwoord; ja, je hebt een internationaal rijbewijs nodig.

Kan het niet makkelijker/moeilijker maken…

Mvrgr,
Michel

Wij huurden in Salta een auto bij Alamo. Daar is er niet naar gevraagd.

Nee hoor, een internationaal rijbewijs is in heel veel landen niet nodig. Ook niet in Argentinië. Het is voor de ANWB een leuke bijverdienste.

Met vriendelijke groet,

Wegvanhier.nl

@ MichelG: Laat hen de vraag stellen! Stel de vraag niet zelf, want dan weet je het antwoord vantevoren al. Je moet het jezelf ook niet moeilijk maken…

@ Lennart 1: Ja goed idee, en dan in de problemen komen als er echt iets gebeurt…en er dan inderdaad gevraagd wordt om het internationale rijbewijs…!
Nee, mij niet gezien, ik regel het liever zoals het moet ipv dat ik naderhand in de problemen kom - voor die paar Euro loop ik liever geen risico’s…

Als je liever op ‘safe’ gaat en je daardoor ontspannender op vakantie gaat, dan moet je dat doen vind ik!