In september ( dus nog ver weg ) eerste keer India voor mij. Ben 4 keer eerder in Azië geweest dus weet wel een beetje wat te verwachten, maar toch denk ik dat India een nieuwe ervaring zal worden.
Nu lees ik her en der regelmatig dat je het beste Delhi als laatste kan bewaren zodat je inmiddels gewend bent aan het Indiase leven. Dit zal voor een ieder verschillend zijn, maar het beinvloed me wel in het maken van een route en dus m.n. waar “echt” te beginnen. Ik kom int midden van de nacht aan en heb even overwogen om in een streep door te gaan naar een volgende plek. Lijkt me gekkenwerk na een lange vlucht…toch?
Is er een leuke plek rondom Delhi richting het Westen/Rajasthan? Of zal ik toch gewoon in NewDelhi verblijven de eerste paar dagen?
Blijf lekker een paar daagjes acclimatiseren in Delhi.
Is echt leuk daar! Veel te zien. Zó vreselijk erg is het
daar nou ook weer niet hoor! Reis ook eens met de
Metro, cheap en best…!
Heb je gelijk je “Delhi doop” gehad en sta je sterk in
je schoenen voor het vervolg van je reis.
Veel plezier daar!
Verder ben ik het MissIndia eens, je kunt prima beginnen in Delhi, zo heavy is het daar echt niet. Ik zou er alleen niet een paar dagen blijven, dat kan je beter doen voor je terug vliegt, laatste inkopen en zo. Ik zou 2 nachtjes slapen en dan wegwezen naar Agra, Jaipur of waar je ook heen wilt.
nog een leuk en goed hotel is Hari Piorko.(hier vertoeven wij altijd)
Dit ligt midden in de main bazar en heeft mooie grote kamers met goede matrassen.Wat ook fijn is hier , het hotel heeft een zeer groot dakterras (grootse in Pahar Ganj) en op dat terras kun je heerlijk eten (goede keuken).E-mail:hpiorko@vsnl.net
tel0091-11-23587999 (888)
4775 main bazar New Delhi 110055
Trouwens Delhi is een te gekke stad.We komen er twee keer per jaar en vinden altijd weer nieuwe leuk dingen om te bekijken en/of gewoon te relaxen.Kunt er rustig 3-4 nachten vooruit trekken vooraleer verder te vertrekken.
Wij hebben volledig op de Lonely Planet vertrouwd, met als belangrijkste eis dat ze ons van het vliegveld komen halen. Dit hebben we gevonden bij Hotel Namaskar. Zoals de LP ook zegt: “This old favourite is run by two amiable helpful brothers. Rooms are spartan (vooral deze zin klinkt zo leuk…ahum) but the colour is bound to tickle you pink.” Het is trouwens in Old- Delhi (wordt geloof ik ook niet aangeraden, toch?) midden in de wijk Paharganj. Misschien heb je er iets aan!
PS: Wij gaan trouwens 31 juli weg en komen dus 1 augustus aan.
Old Delhi lees je vaker dat het niet wordt aangeraden, maar volgens mij heb je dan je doop wel gehad. Lees een post eerder in deze thread. Zou mij niet zoveel uitmaken…denk ik
Spartaanse kamer trekt mij dan niet zo aan na een lange vlucht. Wil wel beeeetje relaxed overnachten na aankomst. Verderop in de trip maakt me niet zoveel uit…
Als je even op google zoekt naar dat hotel kom je ook foto’s van de kamers tegen, valt wel mee hoor.
En Paharganj ligt wel erg makkelijk centraal in Delhi. Ik heb er zelf nooit geslapen maar wel erg vaak rondgewandeld.
Bij Hotel Namaskar wil ik toch graag een kanttekening plaatsen.
Maar moet er wel bij zeggen dat het een persoonlijke ervaring is hoor!
Ik logeerde daar met een Nederlandse vriendin en die ging terug naar
Nederland, mijn man zou 2 dagen later komen en wij zouden nog 2
nachtjes daar doorbrengen om vervolgens naar onze familie in Kashmir
te gaan. Om kort te zijn: mijn man en ik konden er niet logeren.
Waarom!? Omdat mijn man uit INDIA!! komt en uit Srinagar komt
(lees géén Hindu is maar een moslim)
Ik was verbijsterd! Het ging niet eens sneaky!
En ik had daar al een week gelogeerd (alles betaald op voorhand)!
Dus ze kende me. Ik heb dus een nare bijsmaak over Namaskar.
Dit is trouwens maar 2x gebeurt in al die tijd dat wij rondreizen in India,
wat we toch best veel doen. Dit wilde ik toch even kwijt.:chin:
Heeft misschien nog iemand anders een leuke tip waar ik heen kan gaan om te overnachten…!?
Zoals de meeste kom ik gewoon 's nachts aan en wil dus 's nachts niet te lang zoeken…
Staan er trouwens bij het vliegveld 24/7 taxi’s voor de deur of om drie uur 's nachts niet…?
Ook ik ga naar India, in de maand juli… Ik ga via internet vooraf al een hotel boeken, iets duurder, maar ik heb gehoord dat Delhi bij aankomst erg hectisch op je afkomt. Ik spreek niet uit ervaring, maar dat lijkt me wel wijs voor dag 1!
Als je voor de eerste keer aankomt in Delhi, is t best wel hectisch.
Als je vooraf een hotel boekt b.v. HARI PIORKO, wat super ligt midden in de main bazaar met een geweldig groot dakterras (vind je nergens zo groot) met een heeeel goede keuken, kun je (moet je) een PRE PAID TAXI nemen.Deze zijn goed en goedkoop.Ook midden in de nacht , 7 dgn 24 uur.
Old Delhi moet je beslist doen.Daar ligt het fort,moskee en leuke bazaars zoals KINARI BAZAR,CHADNI CHOWK.
Ga altijd bijtijds daarheen anders wil je geen enkele tuk driver daarheen brengen ivm traffic jam.
Winkel(tjes) gaan daar meestal open om 10.30/11.00 .Trouwqens in HEEL DELHI is dit zo.
Shoppen in KAROL BAGH of JANPATH ROAD
grjes CORNELIS
Cornelis, super bedankt voor de info! Daar heb ik inderdaad wel wat aan…!
Ik denk toch dat ik eigenwijs ben en een PrePaid taxi te nemen en af te laten zetten in Old Delhi of wat je zegt de MainBazaar… En dan daar hostels, hotels of guesthouses binnen te lopen… De prijzen van HariPiorko op internet beginnen bij R1.200 volgens mij moet dat ergens lager kunnen… Als dat niet het geval is hoor ik het graag!
@ JodyC. Leuk dat je in dezelfde periode gaat! En bedankt voor de tip, wie weet kom ik je nog tegen in India…
ik ben ook begonnen en geeindigt in delhi en als je van het ergste uitgaat valt het echt alles mee, om het iets minder erg te maken zou ik dan wel met new delhi beginnen ipv van old delhi. en new delhi main bazar zoals iedereen al zegt is echt een backpackers area en goedkoop… voor 300 tot 500 rs heb je een kamer of zelfs goedkoper als je dat echt wilt. ik vond hotel namaskar een goede plek, goedkoop en midden op de main bazar en op 5 min loop afstand van new delhi railwaystation. staat ook in lp onder area paharganj…
als je aankomt op het vliegveld moet je gewoon naar zo’n taxi bali gaan, meteen na de bagage hal, daar kun je zeggen dat je naar new delhi main bazar wilt en dat is altijd een vaste prijs, die betaal je voor af, dat is ook goedkoop en zo wordt je dus nooit opgelicht door andere taxi chauffeurs en hoef je na een lange reis niet meteen te onderhandelen. ik geloof dat het van het vliegveld naar new delhi main bazaar iets van 210 rupees was maar zeker niet meer dan 250. en misschien zelf wel minder…