Ik vertrek 15 juni in mijn uppie naar India.
Heel veel zin in, maar ben nog nooit alleen in Azie geweest dus en aangezien je van vele kanten hoort dat de cultuurshock in Delhi behoorlijk heftig kan zijn, vroeg ik mij af of het verstandig is om voor de eerste nacht alvast een hotel te boeken.
Heeft iemand hier ervaringen mee en weet iemand welke buurt leuk is om (als backpacker) naar toe te gaan om relaxed over de eerste shock heen te komen 
Groetjes Jenneke
Hey Jenneke,
Wat stoer van je om dit in je eentje te gaan doen! Ga zelf over een paar weken naar India en heb - ondanks dat ik dat over het algemeen niet echt nodig vind - voor de eerste nachten een leuk hostel in een rustige buurt (yatri house) geboekt. Precies dus om de reden die je zei: je komt aan in verzengende hitte in een absurde mensenmassa, en dat is op zichzelf al wel weer genoeg avontuur voor de eerste dag na een lange vlucht…
Top, dank je wel! Ga het direct ff checken!
Heb je zelfs voor de luxe gekozen om van het vliegveld afgehaald te worden of waag je die stap nog wel net zelf!?!?
Heb je verder nog tips? Hoe lang blijf jij? Ga je rondreizen? (sorry, maar ben echt benieuwd hoe andere mensen hun reis naar India gaan invullen 
Ik zou maar iets boeken en liefst bij een hotel waar je een pick up kunt regelen. Het is een bende op Delhi airport en hoewel er pre paid taxi’s te regelen zijn hoor ik vaker dat dat gedonder geeft dan dat het goed gaat.
Ik heb veel zelf in india gereisd en kan me er aardig redden, maar zorg altijd dat ik vervoer en een bed heb op de nacht dat ik aankom. Ik wil dan geen gezeur en gedoe, gewoon naar een hotel zonder gedoe, kamer in, biertje bestellen, klaar.
Deze wordt vrij goed besproken op indiamike.com, en ze zijn betrouwbaar vanwege hun airport pick up, staat bij de commentaren.
iets regelen voor de 1e nacht kan nooit kwaad. Nadeel vind ik dat je nooit weet wat je krijgt. Ligt er ook aan hoe laat je aan komt. 's Nachts; lekker om geboekt te hebben. Kom je overdag aan, dan zou ik er gewoon wat aflopen, aangezien goedkope hotels meestal niet de beste zijn. Je komt nou ook niet echt in het hoogseizoen aan, dus er zal vast zat keuze zijn.
Overige tips:
Het lastige van India vind ik dat er best veel oprecht geïnteresseerde mensen zijn, die gewoon met je willen babbelen, super gezellig. Maar er zijn er ook (met name autorickshawrijders) die beweren dat het hotel niet bestaat, ineens het dubbele vragen bij aankomst enz. enz. Gewoon eigenwijs zijn, of dat hotel nou is afgebrand of niet, je gaat er naar toe!! We hadden ook zo’n gast, die wilde ons liever naar een andere souvenirwinkel brengen. Aangegeven dat wij dat niet wilden. Kwamen we ergens aan, naam leek er verdacht veel op, maar was hem niet! Nogmaals gezegd; we willen naar DIE! Wéér naar een andere gebracht. Jammer. Na de 3e mislukte poging en een uur later kwamen we aan hoor! En dat terwijl de winkel naar de andere kant van de stad zou zijn verhuisd? Stug volhouden, en als ze je ergens anders naar toe willen brengen dreigen geen geld te geven. Want dat geld, dat willen ze wel! Je moet het een beetje als een spelletje zien.
En oppassen met het kraanwater!! Heb zelf 2 dagen plat gelegen met antibiotica omdat mijn ananassap was aangelengd met kraanwater. Kan het je niet aanbevelen…