Hotel Delhi vooraf boeken?

Hallo,

8 juni kom ik om 21:40 uur aan in op Indira airport in Delhi. Het is mijn eerste keer India.

Nu zit ik te denken zal ik vooraf online een hotel boeken en me door pickupservice laten ophalen? Of me op bonnefooi door taxi bij hotel laten afzetten? Of is dat laatste niet zo verstandig als vrouw alleen op dat tijdstip?

Heeft iemand ervaring met hotel vooraf via internet vastleggen?

Alle ervaringen zijn welkom!

Groetjes,
Daniëlle

Hoi danielle,

Ik kom 11 juni aan, en heb al wel vast een hostel geboekt (smyle inn), ik zelf vind het in ieder geval wel fijn om niet te hoeven zoeken als ik net aankom. Maar het kan waarschijnlijk wel gewoon hoor, op de bonnefooi.
Tot wanneer zit jij in Delhi? Misschien kunnen we wat afspreken.

Groetjes Anne-Marie

Wij hadden afgelopen winter een hotel met pick-up service gereserveerd. Taxichauffeur stond al uren op ons te wachten omdat de vlucht te laat was, voor het hotel afgezet…dat beviel goed. Maar je kunt op de airport ook prepaid taxis nemen en dat willen we nu wel een keer gaan proberen. Kaartje kopen en dan krijgt de chauffeur achteraf zijn geld. Nu reserveren wij geen hotel omdat n.a.w. het geen probleem zal zijn om een kamer te krijgen. Wij weten in welke wijk wij een hotel zoeken. Maar zeker de eerste keer is het aan te raden om het vooraf wel te doen inclusief taxi… er komt zoveel op je af…en waarschijnlijk moe door de reis. Succes met de overweging…

groetjes Sandra

Hoi Sandra,

Fijn om je reactie te lezen.
Heb inmiddels kamer geboekt bij Smile Inn in Pahar Ganj, met pickup.
Voelt inderdaad toch meer ontspannen voor de eerste keer zo.

In welke wijk willen jullie een hotel?

Groetjes,
Daniëlle

Fijn dat het is gelukt. Wij zaten in dezelfde wijk, in het Hare Krisnha hotel maar daar gaan we niet meer naar toe. Was lowbudget…op zich prima maar allesbehalve schoon.
We gaan nu ook weer naar Pahar Ganj, leuke wijk en heerlijk druk… Ik zal eens kijken naar het hotel waar jij verblijft misschien ook wat voor ons.
Een hele fijne reis toegewenst!

Groetjes Sandra

Hoi Anne-Marie,

ik ga over 3 weken ook naar India, en ik en mijn vrienden hebben ook SMyle Inn geboekt.
Kun je even laten weten of we een goede keuze hebben gemaakt? En heb je nog meer aanraders voor New Delhi-Jaipur-Agra-Varanasi?
Of eventuele andere goede tips over reizen in India,
Bedankt! Groetjes Hilde

Hey Hilde en anderen

Hoe komen jullie allemaal aan het smyle-inn? Staat dat bekend als een leuk backpackers hostel ofzo? Ik kom zelf namelijk komende maandag ochtend aan in Delhi en zit ook wat rond te kijken naar een hotel. Ben dit hotel nu al een aantal keer tegengekomen. Is het wat voor jongeren? Hilde ik zal je dan wel tegenkomen :smiley: Wij gaan in dezelfde tijd de ook Delhi, Varanassi, Khajuraho, Agra en Jaipur doen en dan naar t zuiden…

Groetjes!

Merlijn

Hoi Anne en Daniëlle,

Binnenkort ga ik naar India. Ik kreeg als tip de Smyle Inn. Maar daarna hoorde ik dat de wijk niet veilig is. Wat is jullie ervaring?

groeten!

Jossie

Ben net terug uit India, in Pahar Ganj zijn we nu in Cozy Inn geweest, dat ligt vlakbij Namaskar. Het is een klein hotel, verder geen faciliteiten, kleine maar hele schone kamers en een heerlijke douche. Tot nu toe vond ik dit het prettigste hotel met name de hygiëne. De wijk is veilig hoor, toeristisch en dus opdringerige verkopers maar het is wel een gezellige wijk.

Bedankt! Ik heb nu ook in die wijk een hotel geboekt, veel reviews bekeken. Dus zal vast goedkomen! Anders kan ik altijd nog switchen!

Ik zie dat je nu al iets hebt, maar even een tip voor anderen die het zouden lezen: als je geen luxehotel wilt maar tevreden bent met een eenvoudige hostel, moet je echt niks op voorhand boeken (tenzij je midden in de nacht aankomt, dan is het natuurlijk wel beter om te weten waar je heen gaat…) Neem aan de luchthaven gewoon een taxi naar New Delhi Railway Station, dan word je afgezet vlakbij de straat “main bazaar” van de wijk Pahar Ganj, een wijk vol toeristische winkeltjes, restaurantjes en hostels, allemaal betaalbaar en vooral populair bij backpackers. Mijn truc om een hostel daar te vinden is gewoon een van de vele rondlopende toeristen aanspreken en vragen waar zij logeren en of het er een beetje schoon en in orde is, zo word je in no time doorverwezen naar een goed plekje, of je kan gewoon zelf rondlopen en aan balies gaan vragen of ze nog kamers vrij hebben, er zijn daar zoveel hostels dat je sowieso iets vindt.

1 like

Dat is zeker ook te doen. Ik ben inmiddels weer terug in Nederland, maar tijdens mijn reis twee keer in Delhi geweest. Aan het begin en aan het eind.
In het begin in Hotel Ajanta geweest. Was prima op zich. Maar naar mijn mening veel te duur! Ruim 2000 rupees voor een kamer voor een nacht. In je eentje is dat echt te veel. Een mini bar heb je namelijk niet nodig.
Laatste keer ben ik in Cama Guesthouse geweest. Absoluut niet luxe of mooi. En gehorig wel. Maar prima voor een nachtje in Delhi!
Verder is het Vinek guesthouse op de Main Bazaar een aanrader vind ik. Zeker als je je eerste nachten een beetje wilt wennen in Delhi. Het zijn ruime kamers, erg netjes en vriendelijk personeel. En een leuk restaurant op het dak, Sam’s cafe. Een nacht kost daar zo’n 800 rupees. Maar misschien zijn er ook goedkopere kamers!