Wij hebben een paar ideeën over de start van onze Zuid Afrika reis.
Namelijk:
Dag 1 aankomst Johannesburg. Auto ophalen en dan naar lodge voor eerste overnachting.
Dag 2
optie 1: door naar accommodatie voor start Panorama route.
Optie 2: dag langer in omgeving JB en deze dag besteden aan bezoek van een township en het apartheidsmuseum?
Wat adviseren de ervaren ZA gangers ons? Optie 1 of 2? We zijn met twee pubers van 15 en 13 jaar oud.
Vervolgens de Panorama route. Hier schijn je leuk te kunnen raften. Daarvoor moeten we dan een dag extra blijven. Iemand ervaring mee? Is dat leuk en de moeite?
Als dit niet jullie eerste reis naar ZA is, gaan jullie het zeker interessant vinden.
Als het wèl de eerste reis is, zou ik het persoonlijk niet doen: dan starten jullie namelijk met negatieve indrukken over land, inwoners, geschiedenis. Ik denk niet dat dit zo’n goed idee is.
Afhankelijk van hoe laat jullie landen, is het anderzijds een goed idee om in Johannesburg te overnachten na een lange vlucht. Indien jullie 's morgens al vroeg aankomen, zouden jullie kunnen overwegen om al een klein eindje in de richting van de Panoramaroute te rijden. In ieder geval zullen jullie dan ook wat tijd moeten vrijmaken om één en ander te kopen - zorg bv. dat jullie altijd voldoende drinkwater mee hebben, want de afstand naar de volgende winkel kan soms lang zijn.
Wanneer is jullie trip eigenlijk gepland?
Over rafting kan ik jammer genoeg geen tips geven. Hebben jullie het al eerder elders gedaan?
Dank je Toetske,
Duidelijk!
Het is onze eerste reis naar Zuid Afrika.
We gaan in juli/augustus volgende jaar. We landen al om half acht in Johannesburg dus lekker vroeg. Ik denk dan maar dat we inderdaad gelijk een stuk gaan rijden. Raften hebben we nog nooit gedaan. Vandaar ook.
Om iets van de geschiedenis te leren van het land, Zou ik zeker naar een van de 2 gaan. Maar hoist in net achter hoofsd dat het wel dat het vanuit Hun perspectief is. En kan zeker hard over komen. Zeker betaal de video,s in net Apartheids museum, maar helaas ging het er toen echt aan toe. de strijd was ook hard. En deze geschiedenis hoort wel Bij dit land.
wees voorzichtig met gelijk een lang stuk te gaan rijden, als jullie 's morgens aankomen. Druk werk in NL gehad, niet geslapen in het vliegtuig, links rrijden in ZA, de zon en temperatuur. Ik raad een lange reis nooit aan. En helaas gebeuren er vaak ongelukken daardoor met toeristen. Dus wees wijs.
ik neem aan dat jullie in De Nederlandse zomervakantie gaan. Dan is het hier winter.,overdag heerlijk warm weer en koud als de zon weg is, dus zeker jasje mee. En raften is dan ook niet zo lekker in net koude water. Het is maar dat jullie dit weten nu.
Hoi, wij zijn afgelopen zomer in ZA geweest met onze pubers van 16. Hebben daar oa een fietstocht door soweto gemaakt ( met soweto bycicle tours). Voor zowel onszelf als voor de kids een van de (vele) hoogtepunten van onze reis. Zeker doen!!!
Ik zou ook zeker en vast Soweto en Apartheidsmuseum aanraden. Het is uiteindelijk een deel van het land en 1 van de weinige plaatsen waar je over die bepaalde geschiedenis iets kan leren. Jullie hebben de eerste dag tijd genoeg om een toer te doen en de dag nadien door te rijden naar de panorama route. Afhankelijk natuurlijk van de rest van de reisroute hoeveel tijd jullie hebben om te besteden in Joburg of de panoramaroute.
Lebo’s backpackers in Soweto kan ik zeker aanraden…ook met kinderen. Heb je echt een township feeling!!! En zij verhuren de fietsen voor de fietstoer!!
Om te bewijzen dat je dit soort adviezen eigenlijk niet aan anderen kunt vragen omdat ze volledig afhankelijk zijn van wat je zelf leuk vind ga ik je exact het tegenovergestelde adviseren als de vorige posts: Sla Soweto en het apartheidsmuseum over. Soweto is helemaal geen township meer en in het apartheidsmuseum hangt eigenlijk niets tastbaars. Alleen fotos, fotos van fotos, wat videos, etc. Niets wat je niet op internet of in een boek over ZA kan vinden. Ik zou gaan raften, dat doe je niet met een boek.
We willen in ieder geval naar Soweto. We hebben niet heel veel tijd want we komen vanuit Lesotho eind van de middag aan in Johannesburg en vliegen de dag erna vroeg in de avond naar huis. We willen dus de laatste dag in de ochtend gaan fietsen in Soweto. Of we dan ook nog tijd hebben voor het apartheidsmuseum lijkt me niet helaas. Raften lijkt me leuk maar is geen prioriteit. Ik hou wel van warm water ;-). Zo’n mooie reis uitstippelen binnen beperkte tijd betekent helaas ook keuzes maken. Sommige dingen moeten we laten schieten. Maar al met al denk ik dat we een mooie reis in het vooruitzicht hebben.