Lieve mensen,
Allereerst wil ik even kwijt dat het grootste deel van mijn reisvoorpret altijd al veroorzaakt wordt door wereldwijzer: naar welke uithoek van de wereld je ook gaat, nergens anders vind je zoveel goede informatie en adviezen van mede-reizigers. Echt ontzettend fijn altijd!
Op 27 november vliegen mijn vriend en ik weer naar een nieuw avontuur, deze keer hebben we voor Zuid-Afrika gekozen als vakantiebestemming. We hebben 20 dagen en willen zoveel mogelijk van het mooie land zien, en wel per auto. Ik lees in dit forum veel dat je je zeker niet moet verkijken op de afstanden, en dus hoop ik dat jullie me kunnen helpen met onze planning. Is het haalbaar wat we nu voor ogen hebben, of helemaal niet? We houden van cultuur, maar zeker ook van strand en natuur. Alles in balans en afgewisseld. Ik meld er wel alvast bij dat we een vrij hoog reistempo in het algemeen hebben, en er sowieso niet van houden op dagen achtereen op dezelfde plek te blijven. Maar een beetje uitrusten mag wel op vakantie. ![]()
Oh ja, vooralsnog hebben we alleen de eerste nachten in Hazyview geboekt, de rest willen we zoveel mogelijk open houden om flexibel te blijven. Niets is vervelender dan te moeten gaan als je wilt blijven, en andersom. Is dit raadzaam in deze periode denken jullie? Welke plekken zouden we wel beter van te voren kunnen boeken?
Ik hoop van harte dat jullie kunnen adviseren en onze reis tot een nog groter succes zullen maken.
Alvast bedankt!!
Route Zuid-Afrika:
Dag 1: Johannesburg
Dag 2: via Panoramaroute naar Hazyview (450 km, 5,5 uur)
Dag 2: avondsafari Krugerpark (slapen in Hazyview) (15km, 20 min)
Dag 3: game drive Krugerpark (slapen in Hazyview)
Dag 4: van Hazyview rijden naar Swaziland (255km, 3.45 uur)
Dag 5: van Swaziland naar St Lucia (300km, 3.15 uur)
Dag 6: St Lucia (strand, rust)
Dag 7: Hluwe Hluwe Park (52 km, 1 uur)
Dag 8: Port St Johns (600km, 7.30 uur)
Dag 9: Port St Johns (strand, rust)
Dag 10: Port Elizabeth (575 km, 7,45 uur)
Dag 11: Port Elizabeth
Dag 12: Jeffreysbaai (75 km, 1 uur)
Dag 13: Knysna en George (195 km, 2.30 uur en 60 km en 50 min)
Dag 14: Oudtshoorn en Mosselbaai (60km, 50 min en 90km, 1.20 uur)
Dag 15: Swellendam (175 km, 2.20 uur)
Dag 16: Stellenbosch (195 km, 2.5 uur)
Dag 17-18-19: Kaapstad (50km, 40 min)
Dag 20: naar huis