Soweto; tips overnachten en kun je er met de auto heen

Hi,
Wij gaan in oktober 2016 naar Zuid Afrika. We landen in Johannesburg en willen dan de eerste 3 nachten ergens in Soweto verblijven.
Heeft iemand tips voor een gaaf overnachtingsadres? Andere vraag; we landen rond 22 uur. Ik ben eigenlijk van plan om meteen die avond de huurauto op te halen en daarmee dan naar het hotel/guesthouse te rijden. Maar, je hoort ook wel dat Johannesburg op sommige plekken gevaarlijk is. Wat is wijsheid, gewoon meteen auto huren en daarmee naar het hotel 's avonds laat, of met een taxi naar het hotel en als we weggaan uit Soweto/Johannesburg pas de huurauto ophalen? Ik ben benieuwd naar jullie tips!
groetjes, Trudie

Het valt wel mee hoor, maar om gelijk naar Soweto Dan te rijden, Nee niet verstandig.daar moet je juist niet heen in het donker. En ook niet om daar te overnachten en je huurauto daar neer te zetten. Waarom wil je in Soweto overnachten en 3 dagen daar te verblijven is wel weg Lang hoor en zonde van je tijd.
juist in de townships is het gevaarlijk. Je kan er beter gewoon een trip daar heen maken en je tijd Beter besteden op andere mooiere plaatsen.

een goed bedrijf daarvoor is www.firelighttours.co.za

overnacht in Edenvale, vlakbij net vliegveld, ze kunnen je ook ophalen ban het vliegveld. http://www.marbenmanor.co.za

Suc6 en groet,
Annemieke

Hallo

Inderdaad skip Soweto of hooguit een dagdeel, en spaar de dagen
voor natuur en sightseeing en niet voor townships!

En tel als je aankomt nog zeker anderhalf tot twee uur voor je met
je huurauto wegrijdt, vergeet niet te pinnen op het vliegveld en houd
rekening met links rijden, zeker als het de eerste keer is!

Veel planplezier

Ok, bedankt voor jullie tips. We willen graag de fietstour doen, maar overnachten kunnen we dus beter doen in Johannesburg.
Vanuit Johannesburg willen we door naar Marakele, daar hebben we 2 nachten geboekt in Tlopi Tented Camp.
Als we een nachtje korter in Johannesburg blijven hebben we nog een dagje extra voordat we in Marakele moeten zijn. Hebben jullie nog tips voor een tussenstop? Ik las over Bela Bela, is dat wat?

In Bela Bela heb je heet water baden, voor de rest is er daar niet veel.

Wij overnachten de laatste nacht in Soweto. Komen wel bij daglicht aan als het goed is en de B&B heeft een afgesloten parkeerplaats. Wij hebben ons laten vertellen dat dit veilig is. Ik zou er inderdaad niet in het donker rondrijden of lopen.

Hoi,

Een heel leuk adresje in Soweto is: Lebo’s Backpackers. Het wordt gerund door een Zuid-Afrikaans - Zwitsers koppel met 2 heel schattige kinderen. Ik heb er zelf nog niet verbleven omdat het volgeboekt was die nacht, maar ik hoor er heel veel positieve dingen over. Informeer even bij hen of het veilig is om 's nachts aan te komen, maar ik vermoed dat zij ook een shuttle voor jullie kunnen organiseren. Onderschat niet dat jullie moe zijn van de reis, en dan 's nachts aanpassen aan het links rijden is misschien niet het ideale moment.
Er is zeker vanalles te doen in en rondom Soweto om er 2 of 3 nachten te blijven. Maar persoonlijk verkies ik ook de natuur boven de stad, maar dat is jullie keus. Hun e-mail is : lebo@sowetobackpackers.com

Amuseer jullie in Zuid-Afrika

1 like

Omgeving van Bela-Bela heeft ook heel veel particuliere wildparken.

Met zonnige groet vanuit de bush,
Natascha Snelder
ZaZoe Xperience

1 like

Kijk even hier: http://www.cycleinsoweto.com/

Opgezet door een Nederlander die 14 jaar in Soweto woonde, getrouwd met Zulu dame Busi. Zij kan je goed informeren over betrouwbare en goede overnachtingsadressen.

je kunt Busi emailen op busi.khambule@gmail.com

Succes en veel plezier met je voorbereidingen.

Groetjes,
Corné.

Wij (gezin met 2 pubers) hebben inmiddels in Soweto overnacht. Bij Flossie’s B&B. Prima te doen. Schoon, ruim, veilig en een zeer vriendelijke gastvrouw. Auto kan in de garage. 1 nacht vonden wij voldoende. Wij verbleven hier voor de fietstocht en het Hector Pietersen museum. En om de bijzondere sfeer. Tot circa 21:00 uur kun je veilig over straat volgens de gastvrouw en de andere gasten.

Als tussenstop op weg naar Marakele kun je langs Pilanesberg NP gaan, wij verbleven in het dorp Mogwase net buiten Pilanesberg, daar heb je enkele B&B’s.