Wij komen 's avonds aan op Johannesburg International Airport. Vervolgens gaan wij met een huurauto naar ons hotel (hotel 224) in Pretoria. Kan iemand vertellen of dit veilig is. Wij zijn in het bezit van een goede wegenkaart en volgens ons is het geen ingewikkelde weg naar het hotel.
Voor niet zoveel geld kan je je huurauto ook laten afleveren bij je hotel, de volgende dag bv. Scheelt ook met in de rij staan (en een halve dag autohuur) Moet je wel vantevoren een adres doorgeven aan het autoverhuurbedrijf of je reisbureau.
De meeste hotels hebben trouwens een pick-upservice.
Niet door het rood rijden! De meeste sites maken het allemaal veel gevaarlijker dan het is. Doorrijden omdat het rood is zou al héél erg zijn. Het is niet zo dat er aan ieder vekeerslicht een car jacker staat. En dan nog, de kans dat ze in je auto geraken is klein (dankzij de wapenwet).
Je mag wel doorrijden, maar daarom moet je het niet doen… Ik vind het ook nog raar… Het komt erop neer, als je door het rood vlamt, dan zal je wel tegengehouden worden, maar gewoon door het rood rijden… Traag… mag wel… maar toch beter van niet
Ik loop momenteel stage bij kaapstadmagazine.nl in Kaapstad in Zuid-Afrika. 's avonds autorijden in Kaapstadt kan prima. Naar mijn mening zijn de verhalen over de veiligheid in Kaapstad nogal overdreven. Ik woon hier nu al 5 maanden en ik heb me nog geen een keer onveilig gevoeld. Doe gewoon geen rare dingen in je eentje.
Kijk voor meer informatie op www.kaapstadmagazine.nl
Zelf ben ik nog niet in Johannesburg geweest. Daar ga ik over drie weken heen en ik hoor hier inderdaad van alle kanten dat je in Johannesburg veel meer moet oppassen.
Iemand nog tips voor een leuk hostel/hotel/b&b in Johannesburg?