Met de auto van Kruger naar Johannesburg of beter vliegen?

Wij moeten de laatste dag van onze reis nog van Hazyview naar Johannesburg. We waren aanvankelijk van plan dit met de auto te doen, maar horen hier en daar dat het niet zo heel veilig is om in de buurt van Johannesburg met de auto te rijden (criminaliteit). Daarom overwegen we nu om te vliegen van Nelspruit naar Johannesburg.
Iemand ervaring met de autorit? Vliegen is uiteraard duurder…

Je kan gewoon naar Joburg rijden. Het vliegveld ligt niet IN Johannesburg, maar aan de buitenkant. Ga op tijd weg, en zorg dat je met licht daar bent, kan je veel makkelijker alles zien. En laat je niet gek maken, door al die verhalen. Je moet gewoon goed oppassen, geen waardevoller spullen op je dashboard, achterbank etc. Maar dit geld voor heel Zuid Afrika.

veel plezier

Hallo

Gewoon met de auto, geen enkel probleem, je komt helemaal niet
in Johannesburg zoals Annemieke al schreef, en voor het goedkope
of de tijdwinst hoef je het ook niet doen!
Vertrek wel op tijd, is toch een flinke trip en je hebt dan ook nog
mooi de tijd onderweg voor een natje en een droogje en de auto inleveren!

Groet en veel planplezier!

Zelf vond ik het best wel een ontspannende autorit juist. Weinig gemerkt van echte criminaliteit op wat bordjes na dat er werd gewaarschuwd dat je er niet uit mocht stappen. De rit zelf vond ik aan de andere kant ook weer niet zo bijzonder, want uhm… Wel je ziet er gewoon weinig behalve boerderijen en uitgestrekte velden.

Ik zou zeker aanraden om de auto te pakken. De prachtige panoramaroute is iets wat je eigenlijk niet wilt missen en zoals Mattie010 al aangeeft: het is een fijne ontspannende route en een mooie afsluiting van je trip. Daarnaast: wanneer je de auto ergens anders inleveren brengt meestal extra kosten met zich mee bovenop het vliegtarief (€60-€90). Zoals eerder aangegeven ligt O.R. Tambo airport aan de rand van Johannesburg en ook nog eens aan het oosten van de stad, de kant waar je vandaan komt. Je hoeft de stad zelf dus niet in. Zorg gewoon dat je met daglicht rijd, geniet van de prachtige omgeving en je komt ontspannen aan bij het vliegveld.
Veel plezier alvast!

We vertrekken in Hazyview, de panoramaroute staat die dag niet meer op het programma. We zullen het allemaal nog eens bekijken. Qua kostprijs is autorijden uiteraard interessanter. Jullie hebben ons toch al een beetje gerustgesteld…

Ben blij dat je nu meer info hebt en gaat rijden, de natuur is mooi onderweg. Geniet

Ik ben er nog nooit geweest, gaat deze zomer (de onze) gebeuren.
Niet te bang zijn, voorzichtig is goed, bang zijn niet.
Wij rijden alles zelf op de rondtour Johannesburg na.

Genieten is het devies!