een deel vanuit Johannesburg, Zuid Afrika in 7 dagen

We hebben een goedkope vlucht geboekt naar Johannesburg. We zullen er slechts 8 nachten verblijven. Heeft er iemand tips voor een route?
We zouden graag een game drive doen en een canyon zien.
Graag tips! Binnenlandse vluchten zijn ook een optie…

Is wel erg kort 8 dagen. Dichtbij Johannesburg is 3 uur rijden is Pilnasgebergte park, daar kan jezelf rijden om de dieren te zien. Een cayon …wat bedoel je precies er mee? Zo iets als de Grand Cayon? Helaas dat heeft Zuid Afrika niet, wel Namibia.

Ik zou dan vanuit Johannesburg een huurauto oppakken (www.sunnycars.nl) en naar Hoedspruit of Hazyview of Phalaborwa rijden. Dan zit je tegen het Kruger Park aan en kun je ervoor kiezen om het Kruger Park te bezoeken voor de gamedrives of een particulier Big 5 park en daar dan game drives te doen. In het Kruger Park kun je zelf met je huurauto rijden. In de particuliere parken is dat meestal niet de bedoeling en rijden de rangers je rond. Ik zou sowieso adviseren om met een goede ranger op pad te gaan (ook voor Kruger Park) zodat je de grootste kans op wild spotten hebt.
Daarnaast kun je met je huurauto heel goed van Hoedspruit naar Hazyview de Panoramaroute rijden waarbij je door de noordelijke Drakensbergen komt en de Blyde River Canyon ziet. Dat is een heerlijke route, mooi voor 1 dag, prachtige landschappen incl. canyons en dan eindig je in Hazyview (of Hoedspruit als je de route omgekeerd rijdt) die dag.

Mijn voorkeur zou zijn om van Hoedspruit naar Hazyview te rijden zodat je aan het einde van je verblijf iets minder ver hoeft te rijden om weer in Johannesburg uit te komen.
Eventueel kun je het traject Hazyview - Johannesburg nog opsplitsen door een overnachting ergens halverwege.

Alvast heel veel plezier met alle voorpret.
Met zonnige groet vanuit de bush,
Natascha Snelder
ZaZoe Xperience

8 dagen en dan nog eventuele binnenlandse vluchten?

Ik zou zeggen, als jullie vroeg aankomen op dag een, even geld
pinnen voor onderweg, tolpoort o.a.
rijdt in een huurauto een stuk richting Kruger, let wel, links rijden
vraagt enige gewenning en eenmaal uit het vliegtuig neemt het
nog makkelijk 2,5-3 uur voordat je echt aan het rijden bent!

Zorg voor een goede kaart of navigatie!

Boek wat overnachtingen in Kruger of Privé parken met game drives, en/of
rijd zelf een paar dagen in Kruger en een dag Panoramaroute met "the Potholes "
Zorg dat je op dag 7 in de buurt van het zuiden van Kruger bent, Nelspruit
bijvoorbeeld en rijd op de laatste dag relaxt en op tijd terug naar O.R. Tambo!

Veel planplezier