Hoi
Wij gaan 4weken door zuid Afrika reizen. Ik zit nu alleen heel erg in twijfel waar we onze eerste nacht moeten slapen. Vliegen naar Johannesburg en komen s’ochtends 7uur aan. We willen absoluut niet in Johannesburg blijven en willen dus eigelijk gelijk auto ophalen en dan verder reizen.
Nu willen we eigelijk gelijk door naar graskop rijden. Is dit haalbaar?? Wil graag de panorama route doen en watervallen in de buurt van Sabie bekijken.
Heeft iemand tips hierover??
Lekker even bijkomen na een nachtvlucht, wennen aan de noogte, de warmte. Is altijd goed om te doen. Om dan de volgende fris links rijdend verder te gaan. En ja graskop is in 1 dag te doen. De panaramaroute heb je zeker ook 1 dag voor nodig.
en je kan heel goed de stad Johannesburg bekijken, de moeite waard en zeker niet gevaarlijk. Ga met de hoponhopoff bus. City Sightseeing Johannesburg | The Official Red Bus
leuke lodges kan ik je aanrader nijvoorbeeld www.kurhulalodge.com ov www.casartgamelodge.com. Beide super plekken (eigen eraring)
groet uit een heet Kyalami
We blijven zoiezo niet in Johannesburg. Er is niks wat ons daar trekt. Denk dat we naar Dullstroom rijden de eerste dag. En dan de volgende dag door naar graskop en wat watervallen bekijken.
Iemand verder nog tips wat we niet mogen missen in Zuid Afrika.
Hoi Amanda,
Wanneer je om 07:00 uur landt kun je er vanuit gaan dat je rond 08:30-09:00 kunt gaan rijden. Je zou ook eerst naar Sabie kunnen rijden, hier relaxen en dan de dag erna de watervallen bekijken. Via Graskop de panoramaroute naar Hoedspruit. Dus 1 nacht in Sabie (aanrader: the Woodsmen restaurant), en de dag er na de watervallen bekijken (niet allemaal, maar de Sabie falls, Lisbon falls, Berlin falls), dan via Graskop (koffie drinken met evt. een pannekoek) naar God’s Window.
Vervolgens naar de Bourck’s luck potholes, en zorg dat je rond een uur of 16:00 bij het uitzichtpunt de 3 rondavels (het uitzichtpunt over de Blyde River Canyon) bent. Dan is de zon ver genoeg gedraaid dat je -mits helder weer- de canyon prachtig kunt zien, en hele mooie foto;s kunt maken.
Ga je nog door naar Kaapstad?
Groetjes vanuit de zonnige bush,
Corné.
Amukela Game Lodge.
Bedankt voor je reactie. We gaan nog verder naar Kaapstad. Willen nadat we in Kruger park geweest zijn richting St. lucia.Drakensbergen, Golden Gate np en dan weer terug naar de kust en dan verder naar Kaapstad.
Okay ook geen Apartheids museum, historie van het land? Toch is de stad echt de moeite waard. Maar ok, jouw keus, jammer
Idd Annemieke, over Soweto nog maar te zwijgen. Johannesburg is écht de moeite waard om te bezichtigen.
Ach Soweto ben ik geen fan van. het is een dorp. Maar dan wat beroemder. En niet echt de moeite om te bezoeken.
We willen niet naar Johannesburg aangezien we dan minder tijd overhouden voor de rest van het land. . Houden niet zo van museum of dergelijke. Houden meer van de natuur.
In dat geval zou ik zo snel mogelijk (wel aan de snelheid houden
), Joburg verlaten, en vanuit de Airport via de N4 naar uiteindelijk Sabie. Joburg is zeer interessant, persoonlijk vind ik Soweto erg bijzonder, vanwege de geschiedenis maar het is maar wat je wilt. En ieder heeft zijn mening daarover. Feit blijft dat er in 76 iets verschrikkelijks is gebeurd wat de aanleiding is geweest tot de internationale boycots, en uiteindelijk de val van de apartheid.
Maar, als je graag vooral in de natuur bent, dan laat die metropool voor wat het is. Woon hier zelf in de bush, nu 9 jaar en met een reden.
Veel plezier met je reisvoorbereidingen, als je iets wilt weten dan vraag het gerust.
Goed weekeind iedereen,
Corné.
Heb nog wel een vraagje. Als je met de auto rijd heb je vaak ook je koffers mee omdat je naar de volgende lodge gaat. Is het dan wel zo dat je onderweg kan stoppen om dingen te doen en bezichtigen. Niet dat de auo dan word leeggeroofd?? Bv bij de watervallen??
De vraag die bovenstaand gesteld wordt vind ik wel een goede… ik heb zelf een half jaar in Kaapstad gewoond en had standaard niks in mijn auto liggen! (en ben toch overvallen terwijl ik zelf in de auto zat). Dus vraag me ook af hoe veilig het is om onderweg spullen in de auto te hebben in die omgeving.
Wj hebben nog nooit problemen gehad. En probeer je bagage zo te laten dat. Niets te zien is. En niet even wat er in of eruit halen op een parkeerplaats, zodat iedereen kan zien dat je auto auto vol ligt.
Ik kan me heel goed voorstellen dat je direct Jo’burg wilt verlaten en richting het oosten wilt gaan. Prima hoor en Sabie / Dullstroom / Graskop is prima te doen in 1 dag. De wegen zijn goed. Denk er wel om dat je al Zuid-Afrikaanse Randen bij je hebt of even wat pint op de luchthaven want je rijdt vrij snel de tolweg op (N4) en dan heb je contant geld nodig
Verder kun je op heel veel plekken gewoon pinnen dus dat is geen enkel probleem. O ja, er zijn tegenwoordig wel diverse Nederlandse banken die standaard ‘pinnen in Afrika’ geblokkeerd hebben. Zorg ervoor dat je dat even checkt voordat je op vakantie gaat ![]()
En laat inderdaad je bagage niet zichtbaar in de auto. Gewoon in de kofferbak, afdekhoes eroverheen en alleen een rugzakje / drinken etc. voorin de auto. En dan vooral genieten van het land, de mensen, de cultuur & natuur ![]()
Groetjes,
Natascha Snelder | **ZaZoe Xperience **| www.zazoetravel.com
Wij zijn na aankomst in Johannesburg (via N12 en N4) direct naar Dullstroom gereden. Je draait vanaf het vliegveld al na en paar kilometer de N12 op. Overnacht hebben we in de Duck and Trout Pub in Dullstroom. Geweldige kamer voor weinig geld en fantastisch eten. Wel handig om ze eerst even te bellen!
(p.s. je hebt wel de hele nacht gevlogen; je zal moeten wennen aan het links rijden, kortom: is een dagje rust niet eerst verstandig? De Panorama route is geweldig!)