Feedback gevraagd route johannesburg Durban

Beste lezers,
Komend jaar eind oktober vertrekken we naar zuid afrika. Ik heb een planning voor de eerste dertien dagen gemaakt.
Ik ben niet zeker of de planning goed is, haalbaar en leuk.
Heb flink zitten puzzelen en hoor graag feedback!specifieke vragen: tips Swaziland betaalbare en leuke overnachting en things to do
Maar ook op route reisafstanden hoor ik graag tips.
Is naar Drakensbergen zoals ik inplan te rijden met gewone huurauto?
Alvast hartelijk dank!
31-10Johannesburg aankomst en overnachten
1-11 Johannesburg - graskop
via sabie
2-11Graskop - Phalborwa
Panoramaroute Blyde river canyon etc.
3-11 krugerpark olifants rest camp
4-11 kruger olifants rest camp
5-11 Krugerpark lower Sabie
6-11 Swaziland
7-11 Swaziland
8-11 ismangaliso wetland park St. Lucia
9-11 ismangaliso wetland park St. Lucia
10-11 Mtunzini
11-11 Drakensbergen champagne valley
12-11 Drakensbergen champagne valley
13-11 Durban vlucht naar Port Elizabeth

Hallo

Eigenlijk zijn alle routes goed te doen met een normale auto, ook de grondpaden, al kan een fikse
Regenbui altijd roet in het eten gooien!
Je eerste reisdag is een fikse, naar Graskop, zeker als je niet gewend bent links te rijden en er zijn onderweg ook
Nog wel leuke dingen te zien, vooral de laatste paar honderd kilometer!
Vergis je ook niet in de afstanden in het Krugerpark, als er iets aparts te zien is haal je soms maar een paar km per uur!
Graskop heeft een aardige gemeentecamping met rondawels!
De rest ziet er goed uit, alleen voor Swaziland zou ik misschien de glasfabriek in Ngwenya op de kaart bijschrijven, erg leuk!
De laatste jaren hebben we Swaziland eigenlijk alleen een paar keer gebruikt om doorheen te rijden!
Vroeger deden we regelmatig de grote markt in Mbabane maar de laatste jaren vonden we deze wat minder worden!
Van de nationale parken daar weet ik eigenlijk te weinig, zou het Malolotya NP graag nog eens willen aandoen vanwege de wandelroutes!
Vergeet ook niet op de panorama route de Potholes te bezoeken!

Veel plezier

Beste peter, wat zou je adviseren in plaats van Graskop?

Hallo
Nee zo bedoel ik het niet, Graskop is zeker ok, en vlak bij de panorama route, je moet soms keuzes
maken en wij weten uit ervaring dat soms de tijd erg krap is!
Wijzelf hebben al een paar keer vanuit Barberton bij Nelspruit naar Graskop gereden en doen daar ook
een dag over, en dat scheelt 350km met jullie route!
Komt nog bij dat de eerste 300km snelweg is, dus dat gaat best snel, maar de rest als het eigenlijk
steeds leuker en mooier word, dus zonde om er doorheen te scheuren!

Veel plezier!

Hallo
Wij zijn net terug uit Zuid-Afrika.

We hebben 3 overnachtingen in Johannesburg gehad en zijn vanuit Johannesburg naar Sabie gereden.
Wij vonden dit makkelijk te doen. En hebben ook nog tijd gehad om af en toe een stop te maken.
Vanuit Sabie zijn we via de panoramaroute naar Kurhula wildlife lodge in Balule nature reserve (AANRADER echt een paradijs in de bush!) gereden.Het is een lange dag maar ook dit vonden wij makkelijk te doen en tijd genoeg om overal te stoppen.
We zijn 3 nachten in Kurhula lodge verbleven en vanuit daar (1, 5uur naar Krugerpark gegaan. In het Krugerpark hebben we een overnachting gehad in Olifants en Skuzuza.
Daarna in Komatipoort (15min vanaf Krugerpark gate crocodile bridge)
Vanuit Komatipoort zijn we naar Swaziland gereden naar Hlane royal national park. We hebben daar twee overnachtingen gehad in het Ndlovu Camp in een Self-Catering Cottage zonder elektriciteit. Vanuit de cottage zie je de nijlpaarden in de waterplas liggen en de neushoorns in het gras liggen. Er komen veel dieren drinken aan de waterplas.Dit was echt fantastisch en baalde dat we hier niet langer verbleven.
Vanuit Hlane royal national park is het niet ver naar de grens van Zuid Afrika

Jullie gaan een fantastische reis maken! Geniet er van.

Sent from my GT-P3110 using Wereldwijzer

Bedankt voor de tips! We gaan zeker naar Swaziland

Via Wereldwijzer app

We willen van zuid Kruger naar Hlane , is dat te doen op 1 dag met personen auto in november?
Hoe rijden we dan het beste en daarna door naar ST Lucia gingen jullie toen langs het Pongola meer?
Ik zou wel 100 vragen willen stellen,
Dank voor je reacties

Vanuit Swaziland is het nog ongeveer 3 uur rijden naar St. Lucia.
inderdaad Kurhula logde is super even iets verder kan je ook nog naar Casart Game ook een super plek, ken ze beide.

in Swaziland, is een goede accomodatie Mbuba Falls, gerund door Greet een Vlaamse.

In Swaziland is Mlilwane Nature Reserve ook een aanrader. Is geen Big 5 park maar daardoor kun je daar juist heerlijk paardrijden, fietsen of wandelen. En overnachten in zgn beehives is ook heel leuk. Ik zou alleen niet 2 nachten in Olifants camp boeken. Dan liever de 2e nacht een stukje zuidelijker overnachten. Zie je weer meer van een ander deel van het park.

Groetjes vanuit de bush,
Natascha Snelder
ZaZoe Xperience