Soweto homestay

Beste
Heeft er iemand een goede ervaring met een echte homestay (logeren bij lokale mensen) on Soweto in Johannesburg? Wij zijn familie met kinderen.
Alvast bedankt voor de hulp.

Beste Mmillet,

Ik heb al vele verhalen gehoord over Soweto van verschillende kanten. Toeristen, locals en afrikanen vertelden allemaal hoe zij keken op de township. Soweto is denk ik zeker een bezoekje waard! Het is een heel bijzondere “wijk” met heel bijzondere mensen. Echter is een bezoek niet zonder gevaren. Veel mensen hebben er ook zeer nare dingen meegemaakt. 's avonds nog de straat op gaan kan je beter laten en wees altijd op je hoede. Je zal namelijk, niet om angst aan te jagen hoor, niet de eerste en enige zijn die slachtoffer wordt van roof, bedreiging, hijacking of getuigen van een (zeldzamere) drive-by shooting. Het is een wijk met extremen, maar dat maak het nu juist ook weer zo bijzonder er eens heen te gaan. Ik denk dat hier vooral geldt: “Weet waar je moet zijn en waar je vooral niet moet zijn.” en "gebruik gezond verstand en denk na of acties wel veilig zijn. Adviezen van locals kun je vaak maar beter uitvoeren aangezien ze goed weten waar ze het over hebben.

Laat je niet tegenhouden door het mogelijke gevaar, maar blijf wel rationeel en breng een bezoek aan deze prachtige township met al haar verschillende mensen en uitersten!

Groet,
Wouter v. Kuijk

Wouter; mooi en goed verwoord.
En ook ik wil benadrukken dat je er zeker naartoe moet met gids!