2 nachten hostel in Johannesburg

21-11: We landen om 14:40 uur op OR Tambo Airport in Johannesburg.
22-11: We gaan onze 4x4 ophalen en boodschappen inslaan voor een road trip door Botswana en Namibië.
23-11: We vertrekken vroeg in de ochtend naar Botswana.

We hebben dus niet veel tijd in Johannesburg. Nu ben ik op zoek naar een plek om te slapen. Ik twijfel nog tussen Lebo’s Backpackers in Soweto of een leuk hostel in de buurt van 7th street in Melville. Soweto lijkt me leuk omdat het me een hele aparte ervaring lijkt om een Township van dichtbij mee te maken (al is het maar kort). Als we tijd hebben kunnen we hier misschien een fietstocht maken of te voet de Township verkennen. Melville lijkt me leuk omdat daar veel bars en restaurantjes zijn. Dat doet het altijd goed bij ons.

Wat ik me hierbij afvraag:

1. Is het in Soweto veilig om alleen over straat te gaan als het nog licht is?
  2. Hoe veilig staat de 4x4 geparkeerd (1 nacht)? Bij Soweto heb ik daar mijn twijfels bij.
  3. Wat raden jullie aan voor een kort verblijf?

Leuk dat je naar Afrika gaat!
Nee in Johannesburg is het eigenlijk nergens veilig om op straat te lopen tenzij nabij een winkelcentrum. Door Soweto zou ik niet gaan rondlopen in m’n eentje.
De 4x4 parkeren in Soweto zou ik alleen doen als je hem achter een gesloten hek kunt parkeren, anders niet aan beginnen.
Melville is leuk! Daar is idd van alles te doen. Maar ook hier kun je 's avonds niet echt rondlopen, tenzij je van bar naar bar gaat twee huizen down the road.
Is het wellicht een betere optie om op de dag dat je de auto haalt meteen de stad uit te rijden? Er zijn genoeg dorpjes op korte reisafstand van Jo’burg om te overnachten. Dan zit je niet met het probleem om de auto te parkeren in Jo’burg.
Succes met je reisplannen!

Sent from my SM-G920F using Wereldwijzer mobile app

Bje kan best in bepaalde delen daar ,s avonds lopen Sandton, Rosebank. IN soweto overnachten,mik zou het niet doen, want dan heb je een probleem met de auto, daar wordt geheid ingebroken, gestolen of zo.
Een leuke en veilige accomodatie is Manor Manor in Edenvale, super hosts daar Yvonnen en Willem.

Als je wil uitgaan in Melville zou ik in Linden een b&b nemen. Maar pas goed op in Melville. Tis geen hele goede buurt ondanks die leuke barretjes. Laat je 4x4 bij de b&b en neem een taxi. En ga daar niet over straat slenteren. Binnen in de bars ook goed opletten. Je bent een toerist en dat kan iedereen ruiken. Overnachten in Soweto moet je niets eens over nadenken.

Bedankt voor jullie feedback!
Zeer waardevol voor mij.

Ik heb veel goede reviews gelezen (o.a. Tripadvisor) over Lebo’s Backpackers in Soweto. Dit zou dan onze overnachtingsplaats worden daar. Maar als ik het zo lees dan is onze 4x4 daar niet echt veilig 's nachts, dus misschien toch niet zo’n goede optie?

@Thatch22

Manor Manor in Edenvale? Vind ik niet bij Google… En Edenvale Manor blijkt een bejaardentehuis te zijn.
Kan je eventueel de link doorsturen naar de Manor? Edenval is voor ons een optie bij de volgende reis.

Groetjes,
Toetske

http://www.marbenmanor.co.za.

zag dat het woorden boek, er wat anders had gemaakt. Het is Marben Manor in Edenvale.

Heb zelf al heel goede reacties gehoord over Lebos Backpackers. Soweto is eigenlijk een stad op zich met goede en minder goede buurten. Laat u niet afschrikken door mensen die nog nooit in Lebos Backpackers hebben geslapen. Het wordt gerund door een heel leuk zwitsers-xhosa koppel. Een andere hostel die ik kan aanraden in Jo’burg is curiosity Backpackers in Maboneng. Als je op stap wil gaan in Jo’burg raad ik ook een taxi aan, ipv eigen vervoer.

Sent from my G620S-L01 using Wereldwijzer mobile app