Verplaatsingen in Johannesburg

Hallo,

Mijn vriendin en ik gaan in september op huwelijksreis naar Zuid-Afrika. We landen in Johannesburg en gaan dan met de Baz-bus naar Kaapstad. We doen ook een Safari in het Kruger park. De Safari start vanuit Johannesburg, maar dit pas op donderdag, terwijl we de maandagavond al landen in J’burg.

Uiteraard gaan we genieten van onze 2 dagen in Johannesburg (Apartheidsmuseum, misschien rondleiding in Soweto, etc). Maar ik vroeg me af hoe we ons best verplaatsen binnen J’burg zelf. Uiteraard hebben we al gelezen dat het niet altijd veilig is om alleen over straat te wandelen, zeker niet met een fototoestel of zo duidelijk zichtbaar. Maar je leest zoveel verschillende dingen, dat je niet meer weet wat nu waar is en wat niet. Wat moeten we doen om ons binnen Johannesburg om een verantwoorde manier te verplaatsen om te stad te zien?

Vragen we in ons Hostel om ons bijvoorbeeld naar het centrum te brengen en ons in de namiddag op een bepaalde plaats terug te laten ophalen en doen we de rest van de dag te voet? Of kunnen we vanuit ons Hostel enkel georganiseerde trips doen die terug eindigen in het hostel?

Alvast bedankt voor jullie tips!

Jeroen

PS: als er nog Belgen of Nederlanders in J’burg zijn op 4 en 5 september 2012, stuur gerust een PM, kunnen we misschien info delen over Hostels en zo!

Ligt er aan waar je hostel in Joburg zit. In Sandton kan je je gewoon verplaatsen, geen probleem.
Anders zul je toch een taxi, alleen via het hostel, moeten nemen.

Joburg valt mee, het centrum, waar het station is is zeker niet veilig en als het donker is.
En zeker een begeleide tour door Soweto nemen, alleen daar heen gaan is niet aan te raden.

veel plezier:cheer:

1 like