Verblijf Johannesburg

Beste Zuid Afrika kennen,

In juli vliegen wij met het gezin naar Zuid Afrika. Dit is voor ons de eerst keer dus we zijn druk bezig om ons in te lezen. We komen aan in Johannesburg, graag zou ik van jullie willen weten, hoeveel dagen een beetje gebruikelijk is om johannesburg te bezoeken zodat we alle highlights kunnen bekijken. Mijn volgende vraag is dan ook, wat zijn de bezienswaardigheden die we echt “moeten” bezoeken?

Daarnaast zou ik graag willen weten, in welke gedeelte of wijk we het beste een hotel kunnen zoeken qua veiligheid en locatie. Ik hoorde dat er een aantal wijken zijn waar we beter niet naar toe kunnen gaan. Dus mochten er mensen zijn met tips voor een leuk hotel dan graag.

qua route zijn we er ook nog niet helemaal uit wat we gaan doen. Vast staat wel dat, we iig het Krugerpark en Kaapstad willen bezoeken. Dus mocht iemand nog een mooie route hebben liggen van 3 weken dan zie ik die hier graag terug.

Alvast bedankt voor jullie reacties!

groet
Dennis

Ik zou zeggen, vergeet het zuiden in die tijd van het jaar, koud en nat (winter)
Maar als jullie echt naar Kaapstad willen zou ik het nog in omgekeerde volgorde doen,
dan reis je tenminste naar het droge en goede weer toe,
en van westers aandoend naar authentiek !

Ligt eraan waar je van houd, een of hooguit twee dagen Johannesburg
volstaan voor de meeste mensen, en verder kun je makkelijk twee of
drie weken volmaken in het noord-oosten in de wildparken, safari’s
Panoramaroute etc. etc, teveel om op te noemen en eigenlijk zo’n beetje
alles kun je hier op het forum wel terugvinden, van malaria tot aan meerdaagse
wandeltochten en ballonvaren, en van raften tot het huren van huisjes en auto’s!
Er staan ook tientallen linken naar foto’s en verslagen van mensen die jullie voorgingen!

Houd er ook ernstig rekening mee als jullie nog overnachtingen willen of moeten
boeken in of bij wildparken het echt 5 voor twaalf is, de mogelijkheden zijn
beperkt en de mooiste zitten vaak al een jaar op voorhand volgeboekt!

Veel planplezier

Beste Dennis, Leuk dat jullie gaan, het is echt een tof land en niet omdat ik er al jaren woon…

Je kan alle Highlight met de HOHO bus bekijken, dat is gewoon het makkelijkst. Die begin bij het Apartheids museum. Kijk even op de side 1-Day Bus + Burger. Dus neem daar 1 dag voor. Een stad is een stad. Ook al woon ik er vlakbij.

Ik zou echt in het Noorden blijven, daar is het goed weer overdag, 20 en hoger, alleen als de Zon weg is wordt het koud , het is winter. 3 weken kan je daar al zo wie zo rond rijden. Kaapstad is gewoon nat en koud, regentijd. Het Noorden is droog (droge tijd) met strakke blauwe luchten.

Ik weet wel een goed B&B als jullie daar in geïnteresseerd zijn, bij lieve mensen. Ja en verder ik heb routes voor jullie met leuk accommodaties me en ik heb je, geen kosten aan verbonden hoor.
ok pm je