Wij komen (begin augustus) eind van de middag aan in Johannesburg. De volgende avond vliegen we terug naar huis. We willen die laatste dag in de ochtend een fietstocht maken door Soweto. Eind van deze dag/middag moeten we op het vliegveld zijn.
Waar is het het handigst om te overnachten? Midden in Johannesburg of vlak bij het vliegveld?
Manor manor, Edenvale is een geweldige b&b
Hallo
Houdt er wel ernstig rekening mee dat van Soweto naar OR Tambo via de kortste route meer dan 50km
is en het helemaal niet uitzonderlijk is dat je dat zomaar een paar uur kan kosten vanwege druk verkeer!
Johannesburg is ongeveer 10x Amsterdam dus het kan er soms gigantische druk zijn!
Veel planplezier
De files zijn er alleen in de ochtend tot ongeveer 9.00 en dan ,s avonds weer vanag een uur of 16.30 uur. Daarna niet meer.
Dank jullie voor jullie reacties.
Stel: we logeren de laatste nacht in de omgeving van de luchthaven. We laten ons de ochtend van vertrek (een maandag) om ca. 9 uur ophalen door de organisatie van de fietstocht. We fietsen vervolgens van 10.00 tot 14.00 uur en laten ons dan naar de luchthaven brengen. Onze vlucht vertrekt om 19.00 uur. Is dit goed haalbaar, zonder stress etc.?
Zeker weten is je tijdschema geweldig en heb je geen stress. Vraag alleen of je je bagage in je b&b kan achterlaten en pak die later weer op. Is wel so safe.
Wij hebben vlakbij het vliegveld geslapen, in de Aero Guest Lodge. Goede accommodatie!
Nog een aanrader als je voor Edenvale wilt kiezen, niet ver van het vliegveld en ze brengen je desgewenst naar het vliegveld: Ruth’s guesthouse.
Wij hebben er drie weken verbleven met ons gezin, hier heb je ook de kans om meestal vrij traditioneel avondeten te eten, voor een kleine prijs (wat de pot schaft).
Wij kregen nu de tip van een organisatie die fietstours in Soweto organiseert om juist in Soweto te overnachten. Dan zouden we de auto op het vliegveld inleveren. Zij halen ons daar op, brengen ons naar een B&B, volgende dag fietstocht en daarna brengen ze ons weer terug naar het vliegveld.
Dit vinden we wel een goed idee. We zijn het echter niet eens over de B&B. Degene die fietstouroperator aanbeveelt kan ik op internet vrijwel niet terug vinden. Ik wil er een die goed staat aangeschreven bij Tripadvisor. Dat wil de touroperator niet. Ik denk dat ik nu dus zelf een B&B ga regelen.