Wij zijn begonnen met het uitstippelen van onze reis. Het begin vinden we een beetje lastig. Ik hoop dus op handige tips van jullie ervaringsdeskundigen.
Wij landen om half 8 in Johannesburg. We halen dan onze huurauto op en gaan op pad richting panoramaroute. We willen die eerste dag niet zo ver rijden. Waar kunnen we het beste overnachten. Leuke plaats, lekker hotel/lodge met zwembad?
Dag 2 willen we rijden tot het startpunt van de Panoramaroute. Is Sabie het beste startpunt of hebben jullie betere ideeën?
Dag 3 panoramaroute. Overnachten op een andere plaats langs de route.
Dag 4 Vertrek naar Hoedspruit.
Dit is globaal ons idee. Hoeveel dagen en overnachtingsplekken moeten we uit trekken voor deze route? Startpunt is iig op dag 1 Johannesburg en eindpunt op dag 4 of dag 5 Hoedspruit. Hoe zouden jullie deze route doen?
Hallo
Ik persoonlijk zou in ieder geval toch vast proberen een eind richting de Panorama route te komen de eerste dag
om twee redenen: Johannesburg ligt op 1600mtr hoogte dus vaak een heel stuk kouder die tijd
van het jaar, en als je pas dag twee dit stuk doet, kost je ook ruim een halve dag!
Een dag totaal als je in de buurt begint voor de panorama route plus Bourkes Luck Potholes is goed te doen!
Je zou dan een dag extra hebben voor bijvoorbeeld een bezoek aan een van de redelijk betaalbare
privaat parken tegen Kruger NP of om te raften als er water genoeg is!
Veel planplezier
p.s. heb jullie een Pb gestuurd!
Dat eind rijden zou ik niet onderschatten. Wij landden ook om 7.30 afgelopen augustus en moesten toen de camper ophalen en daarna nog een flink stuk rijden. Dat is ons vies tegen gevallen en zouden we een volgende keer echt anders aanpakken. Dus een stukje kan wel, maar zou niet te ver uit de richting gaan.
Panorama route kun je in een dag prima rijden. Pelgrims Rest vond ik ook leuk om een stop te maken. Je hebt er ook een hoop private game reserves, wellicht is dat het uitzoeken waard?
Nu ligt Joburg wel hoog, maar overdag wordt her nog 20 graden, dus heerlijk.
en inderdaad wees verstandig, rij de eerste dag, maar max 200 km. Het is links rijden andere lucht, je bent moe…
dus die rijden naar Kruger ongeveer 500/600 km zou ik zeker niet. Ik raad het niemand aan. Ik heb vaker gehoord dat de hele trip veel te vermoeid is en dan gebeuren er ongelukken en helaas ook dodelijke. Dus wees wijs.