Panoramaroute + vervolg

Eind oktober vertrekken wij voor ruim 3 weken naar Zuid Afrika. Na het lezen van reisverslagen en tips van jullie is onze planning zo goed als gereed. Wij gaan nu de diverse accomodaties vastleggen.

Vanuit Johannesburg vertrekken we naar Graskop om vervolgens de Panoramaroute af te leggen. De dag erna gaan wij naar het Kruger Park en slapen we in Satara. Wat adviseren jullie qua slaapplek tussen Graskop en Satara? Wij overwegen om te overnachten in Hoedspruit of Phalaborwa. Wat is de makkelijkste gate om het Kruger in te rijden, Orpen of Phalaborwa?

Wanneer we kiezen om te overnachten in Phalaborwa, hebben we dan wel voldoende tijd om de Panoramaroute goed te bekijken?

Wij horen het graag van jullie.
Dennis en Chantal

Www.bakkersbandb.com bij Corina in Phalabwora is een leuke plek. En ja de panaramaroue is in een dag te doen.

Het is mij nog niet helemaal duidelijk waar de panoramaroute precies stopt. Ik heb gelezen dat deze bij Sabie begint, maar waar het eindigt is mij niet duidelijk. Kan iemand mij hierbij helpen? Dan kan ik bekijken waar wij willen gaan slapen :). Bedankt overigens voor de tip, ziet eruit als een erg leuke accomodatie.

Ik heb nog een vraagje. Een vriendin van mij vertelde dat de prijzen van redelijke hostels ongeveer 20 euro zijn. Echter, als ik op sites en in de lonely planet kijk, dan liggen deze prijzen vaak rond de 30 - 40 euro per kamer. Kan het zo zijn dat de prijzen in de zomer/herfst verschillen met november??

Wederom bedankt voor alle hulp!!!

Groeten,

Marianne

Deze link heb ik gevonden: Graskop: Things to See and Do in and around Graskop, Panorama, Mpumalanga, South Africa
Op de plattegrond staan alle high-lights aangegeven. Ben er overigens nog nooit geweest maar ziet er wel goed uit. :smile:

Wj doen gaan het in omgedraaide volgorde doen: overnachten in Hoedspruit, volgende dag de Panoramaroute rijden, daarna overnachten in Graskop. Vanuit Graskop in één keer naar Johannesburg.

Pigrims rest zou ik overslaan, is exht niets aan. En ze controleren daar op die heftig op te hard rijden. Wordt je aangehouden, NOOIT contanct betalen, vaag om een speedng ticket en vergeet dan dit papiertje. Ze vragen meestal zo rond de R 1000,00. Klopt zeker niet en willen gewoon lunch money, nooit even dus.
Geniet.

Bedankt voor de tips! :slight_smile: