Hallo allemaal!
Mijn beste vriendin is kort gelegen geemigreerd naar Johannesburg. In juni ga ik haar voor bijna 3 weken opzoeken.
Nu hebben we natuurlijk al een aantal plannen die we graag willen doen. Maar waar ik graag tips over zou willen ontvangen is de Panoramaroute.
Op internet is er veel over te vinden, maar ook veel verschillende informatie over overnachtingen etc.
Helaas kan zij niet de volledige 3 weken vrij pakken van haar werk dus willen we een lang weekend een auto huren en richting Panoramaroute rijden. Dan zouden we dus 3 of 4 dagen hebben, is dit voldoende?
Hebben jullie tips over waar we zouden kunnen overnachten voor een redelijke prijs op deze route? En hoe we deze route het beste kunnen doen?
Tevens heb ik nog een andere vraag, aangezien zij doordeweeks voornamelijk zal moeten werken. Ben ik beetje aan het zoeken of er in Johannesburg of omgeving een vrijwilligersproject is. Echter omdat ik het liefst met dieren wil werken, aangezien ik dit ook in Thailand heb gedaan en een opleiding in de dierverzorging, kan ik helaas niet veel vinden in Joburg en omgeving. Het is voor mij wel belangrijk om te weten dat dit dieren project ook echt een oprecht goed project is en ook die info is lastig te vinden…
Mocht er iemand tips hebben voor vrijwilligerswerk (mag ook iets anders zijn als met dieren) zou ik ze heel graag willen horen! 
Alvast heel erg bedankt!
Groetjes,
Donna.
leuk Donna. maar helaas kort vrijwilligerswerk gaat niet lukken hoor. de periodes zijn voor veel langer.
4 dagen panaramaroute moet te doen zijn. overnacht in Graskop
in de Magaliesbergen bergen heb je Anne de Wildt Cheeta center. is een uurtje rijden van Joburg met de auto
Bedankt voor je reacties.
Het vrijwilligerswerk had ik inderdaad wel al verwacht, helaas! Maar zal me vast wel lukken om me alleen bezig te houden als zij werken is ;)…
Heb nog een vraagje, heb nu al veel gelezen over Krugerpark.Maar misschien tveel want we komen er niet zo goed uit wat het beste is voor ons om te doen. Zij heeft een lang weekend kunnen krijgen in juni. Vrijdag de 9e willen met de huurauto richting Graskop en daar 2 of 3 overnachtingen doen. De Panoramaroute zouden we ook in 1 dag kunnen rijden (na het lezen van verschillende blogs etc)… nu waren we aan het denk om dan zondag 11 juni naar het Krugerpark te gaan…Echter weten we niet zo goed hoe we dit moeten aanpakken aangezien we maar kort de tijd hebben.
Is het dan handiger om in de buurt van het krugerpark te overnachten? Of in Graskop te blijven? (wat ong 30min van het Krugerpark af zou liggen)… Ook qua tour zitten we beetje met wat het beste is. Of zelf er doorheen rijden (hoe gaat dit in zijn werk moet je hiervoor reserveren?) of een safari/game drive boeken? En waar zouden we het beste een safari/game drive kunnen boeken?
Helaas moeten we maandagavond 12 juni weer terug zijn in Johannesburg.
Alvast bedankt!
Ik zou 1 nacht Graskop en Panaramaroute doen, ga dan naar Hoedspruit en book een heerlijke safari bij http://dawnsafaris.com. Zijn goed en zeker niet de duurste. Doe de groeten aan Mike van mij . Jullie zullen het goed hebben bij hen.
. In het Kruger overnachten in het weekend, zal druk zijn, en de huisjes zijn meestal volgeboekt.
waar in Joburg verblijf je precies. Het is zonde om doordeweeks “thuis” te zitten, er is zoveel te zien. Neem de HOHO bus, om wat van de stad te zien bijvoorbeeld. Heb je een auto??
Heel erg bedankt voor je tip! Zal zo meteen even gaan kijken!
Ik verblijf bij haar thuis, zij woont nu op dit moment nog in Randburg… maar kan zijn dat ze dan verhuisd is als ik er ben.
Ik wil zeker niet ‘thuis’ blijven zitten inderdaad, zag al HOHO bussen ergens voorbij komen dus dat wilde ik zeker een keer gaan doen. Mijn vriendin gaf aan dat ik met een Uber wel dichterbij het centrale gedeelte van Johannesburg kon komen en zo ook op de HOHO bus kan pakken.
Tevens heb ik ook collega’s in Johannesburg wonen en daar heb ik al een dag mee afgesproken… verder moet ik het nog bekijken wat ik ga doen maar hopelijk genoeg mensen daar die mij kunnen helpen of vergezelen 
En heb geen auto trouwens… ofja zou er wel een kunnen huren natuurlijk maar weet niet of het verstandig is om er alleen rond te gaan rijden? Ben niet aan het dat verkeer gewend etc?
Zonder auto ben je nergens gewoon en buiten de rush hours valt net mee hoor en ja kan overal heen, zoveel leuks te zien rond om Joburg. MAgaliesbergen bijvoorbeeld,mof Pilanus park, kan je zelf op safari gaan voor een dagje, wel even drinken en boterhammetje meenemen. GPs aan en tijden. Neem dan een automaat scheelt weer. Het het links rijden is echt niet zo moeilijk. Ja het is even wennen…ik rij bijna altijd alleen overal heen. Heerlijk. Maar ik ga weg na 9.00 uur en zoek voor 15.30 uur thuis te zijn, zo vermijden ik rush hour.
Voor en goede betrouwbare auto. Boek het via sunnycars
Dat is wel goed om te weten, daar zal ik dan zeker over nadenken!
Wil natuurlijk wel graag veel zin van Johannesburg en omgeving…