Wel/niet Corn Islands bezoeken?

Dag allemaal,

Eind nov vertrekken we voor 3 weken naar Nicaragua, dus we zijn nu bezig met het in elkaar draaien van een ruw planning. Er is zoveel moois te zien dat dat weer een lastige opgave wordt… Waar we nu nogal over twijfelen is of we wel of niet de Corn Islands gaan bezoeken.

We lezen veel dat het een must is om te doen, maar aan de andere kant dat er niet heel veel te doen is behalve aan het strand liggen of duiken/snorkelen. Nou willen we zeker een paar daagjes aan een strand liggen tijdens onze trip, maar zijn zeker niet van plan ons duikbrevet te halen ofzo. We komen geloof ik ook in het hoogseizoen, vooral little corn is dan overspoeld met toeristen?

We twijfelen ook omdat het bezoek veel tijd snoept van onze drie weken (zeker inclusief het reizen naar- en van CI’s), en we vooral

Wat we zelf het leukst vinden aan reizen is mooie natuur (hele mooie stranden kunnen daar ook onder vallen :wink: ), leuke steden, lekker eten en cultuur snuiven :).

Ben benieuwd naar jullie mening hierover, of hoe je de corn islands hebt ervaren, kortom alles wat ons (en vast meer lezers van dit forum!) kan verder helpen? Dank alvast :slight_smile: !

Mmh… Ik zou het skippen aangezien je maar 3weken hebt. Als je in Leon bent raad ik je wel Las Penitas aan omdat je dan toch ook een fijn strandgevoel zult hebben aan de Pacific. Ook heeft Nicaragua het San Juan surfstrand te bieden maar dit strand heb ik geskipt dus kan er ook niet veel over kwijt.

Corn Islands blijven uiteraard mooier/Caraibisch, maar ik neem aan dat je liever het land zult aandoen. Ik denk overigens ook dat het hoogseizoen dan pas op van komt op de Corn Islanden, het zal dus wel meevallen qua drukte.

Hola,

Als je liever niet naar de Corn Islands gaat i.v.m. tijdnood, zou ik de stranden in omgeving van Tola aanraden!! Bijv. El Popoyo, Guasacate, El Coco, dat zijn echt hele mooie stranden van de Pacifische kust!

Ik vind de stranden bij León lelijk. Het zand is zwart, er liggen veel kapotte schelpjes waardoor je niet lekker met je blote voeten loopt en er staat vaak hele sterke stroming in de zee. Maar dit is natuurlijk mijn persoonlijke mening.

Nov is geen hoogseizoen in de Caribbean, dus het zal niet extra druk zijn op de Corn Islands. Als het niet in je reisschema past, zou ik het overslaan. Natuurlijk is een bezoek aan de Corn Islands zeker de moeite waard, maar het ligt ook aan de rest van je reisschema wat je wilt bezoeken.

Saludos,
Sole