Tips en feedback reisschema voor 3 weekse rondreis Nicaragua

Dag allemaal,

Eerder schreef ik dat ik in februari met een vriend een mooie reis ga maken door Nicaragua en Costa Rica. Wat we graag willen is een combinatie van een leuke stad, veel natuur inclusief het spotten van dieren en duiken op de Corn islands. Bij het deel van de reis die we bij Indio Maiz willen doorbrengen komen we niet uit…
Ons idee is alsvolgt:

1. Na aankomst In Managua direct doorreizen naar Granada
  2. Granada
  3. Granada naar ometepe
  4. Ometepe
  5. Ometepe naar Rincon de la vieja
  6. Rincon de la Vieja
  7. Rincon de la Vieja
  8. Rincon de la Vieja naar san Carlos of El Castillo?
  9. Indio Maiz / rio san Juan
  10. Indio Maiz / rio san Juan
    11.(donderdag) Indio Maiz per boot naar san Carlos? Van San Carlos vliegen naar Managua?
  11. Vlucht Managua naar big Corn aansluitend boot naar little corn
  12. Duiken little Corn
  13. Duiken little Corn
  14. Duiken little Corn
  15. Duiken little Corn
  16. Duiken little Corn
  17. Little Corn per boor naar big Corn aansluitend vlucht naar Managua
  18. Vlucht naar Nederland

ik hoop dat jullie mij kunnen helpen met de volgende vragen:

• graag zou ik 1 of 2 dagen extra hebben bij Indio Maiz ten koste van een dag op Corn islands, maar is het dat waard? - Ik begreep dat er alleen op donderdag en zondag vluchten zijn van san Carlos naar Managua, klopt dat? (Daar is de planning nu op afgestemd.
  • waar vind ik (goedkope vluchten van san Carlos naar Managua en retourvluchten Managua corn islands, wat kost dit?
  • waar kunnen we het beste verblijven bij Indio Maiz of rio san Juan. We willen graag verschillen trekkingen doen en ongerepte natuur zien.
  • andere tips zijn ook welkom.

BVD
Groet Mark

Hoi Mark,

• 4 dagen op de Corn Islands heb je wel echt nodig als je je PADI (duikbrevet) wilt halen
  • Vluchten kun je vinden via https://lacostena.online.com.ni/
  • In Indio Maiz hebben wij verbleven in El Castillo in Hotel Victoria, echt een aanrader! Van daaruit kun je tochten maken over de rivier, de jungle in, zwemmen in een meer met apen om je heen etc.
  • Ik vraag me af in hoeverre jouw plan voorRincon de ja Vieja haalbaar is. Vanaf Ometepe is dat echt een hele onderneming. En al helemaal om van daar naar Rio San Juan te gaan, aangezien je via Managua zult moeten reizen. Er is geen grensovergang tussen Nica en CR in Rio San Juan.

Hoi Maarten bedankt voor je reactie. Op Corn gaat het niet om een PADI maar losse duiken. PADI hebben we al. De tip over de acco in El Castillo zal ik onderzoeken,Top! Ik begreep dat het goed te doen is om van ometepe naar Rincon te reizen. Van Rincon naar Rio san Juan kan als het goed is via La Fortuna.

Hola,

Hieronder mijn tips:

• Ik mis Laguna de Apoyo en vulkaan Masaya! Beide zijn echt de moeite waard en een must als je Nicaragua bezoekt! Verblijf langer in Granada, zodat je deze beide plekken kunt bezoeken als dagtrip vanuit Granada.
  • Rincon de la Vieja ligt in Costa Rica, deze plek kun je niet rechtstreeks bereiken via Isla de Ometepe. Je kunt wel van Isla de Ometepe naar Rivas reizen en vandaar met de Ticabus naar Liberia in Cost Rica en vanuit Libera kun je heel makkelijk tours boeken naar Rincon de la Vieja. Daar vanuit zou je via La Fortuna naar Los Chiles kunnen reizen en daar de grensoversteken via lancha naar San Carlos in Nicaragua. Dit kost natuurlijk de nodige reistijd, dus daar moet je wel rekening mee houden.
  • Op de website van La Costeña kun je de vluchttijden en prijzen zien.
  • Is er een speciale reden dat je Big Corn overslaat? Big Corn is ook mooi en kun je ook duiken, de meeste (of misschien wel alle) duikspots worden trouwens gedeeld. Dus dan maakt het niet echt uit of je via Big Corn of Little Corn duikt. Je hebt best veel duikdagen ingepland, maar je kunt meerdere duiken op een dag doen. Je zou dan bijv. 1 dag kunnen schrappen en ergens anders voor gebruiken, bijv. Granada.
  • Persoonlijk denk ik dat 2 dagen (max. 3) voldoende is voor Indio Maíz, ik zou het niet verlengen. In El Castillo kun je gidsen huren en tours boeken voor Indio Maíz.

Saludos,
Sole