Beste Nicaragua fans!
Na lang wikken en wegen waar ik en mijn vriendin naartoe zouden gaan met onze vakantie kwamen we bij Nicaragua uit.
Na wat research in de lonely planet en dit forum hebben we een reisplanning samengesteld. Hiervoor vragen we nog wat advies. Allereerst de planning:
Planning
Datum Dagen
7 sept 1 Reizen. Na het landen gelijk door naar Granada
8 sept 2 Granada (laguna de opoya)
9 sept 3 Granada/Masaya (vulkaan en markt bezoeken)
10 sept 4 Granada
11sept 5 Isla Ometepe (daar naar Playa santo domingo, van hieruit alles verkennen)
12 sept 6 Isla Ometepe
13sept 7 Isla Ometepe (Merida)
14 sept 8 Isla Omepe/Leon (stad bekijken)
15 sept 9 Leon (las penitas, voor schildpadden te bekijken (ipv dit te kijken in san juan del sur)
16 sept 10 Leon (serro negro)
17 sept 11 Esteli (eventueel naar comoto canyon)
18 sept 12 Miraflor
19 sept 13 Miraflor
20 sept 14 Esteli
21 sept 15 Matagalpa (salva negra)
22 sept 16 Matagalpa/Corn Islands
23 sept 17 Corn Islands
24 sept 18 Corn islands
25 sept 19 Corn Islands
26 sept 20 Managua
27 sept 21 Vliegreis
We zijn echte natuur liefhebbers (beesten, planten) en dat is ook onze main focus tijdens de reis. natuurlijk ook wat relaxen. Nu vroeg ik me af of ik met deze planning onze tijd het beste vol zal krijgen? Ik weet dat ik eigenlijk teveel plaatsen in onze planning heb verwerkt maar zo krijgen jullie een idee wat wij graag willen zien. Waarschijnlijk is het toch niet haalbaar in de beschikbare tijd.
Tevens zouden we heel graag naar Reserva Indio maiz willen maar zijn bang dat we teveel tijd verspillen om daar te komen en andere hoogtepunten moeten skippen. Of dit doen in plaats van corn islands.
Tevens kunnen we eventueel de corn islands skippen in de planning mocht dit te duur, tijdsplanning niet uit komen. Of zouden jullie dan eerder wat anders skippen om meer dagen vrij te krijgen voor de corn islands?
En nog belangrijker: Ben ik een hoogtepunt vergeten op te nemen in mijn planning?
Bvd voor eventuele reacties!
Groet,
Eric en Boukje