Corn Islands in augustus?

Hoi,

Wij bezoeken Nicaragua in augustus en vroegen ons af of dit een goede periode is om de Corn Islands te bezoeken. Het vraagt extra tijd en geld en het ziet er prachtig uit maar ik vrees dat we in augustus wel is gewoon 4 dagen in de regen kunnen zitten. Of vergis ik mij?

groetjes Valeri:dag:

Hola,

De periode jun-aug is weer een drogere periode in het regenseizoen, maar met het weer weet je het nooit van te voren. Regenseizoen betekent niet dat je alle dagen alleen maar in de regen zit, maar dat het een (paar) keer per dag of om de zoveel dagen regent. Er is ook altijd veel zon en warmte in het regenseizoen. Dus als je eenmaal in Nicaragua bent, ter plekke de weersverwachting checken voor Corn Islands om te weten of het qua weer de moeite waard is om heen te gaan. Mocht dit niet zo zijn, dan wordt het plan B en ga je ergens anders naar toe.

Toen ik op de Corn Islands was (in het droogseizoen) regende het ook af en toe. Nou dan zit je lekker in de zee tussen de regen, een lekkere warme douche. Dan trek je je even terug en wacht je tot het droog is en de zon weer schijnt.

Saludos,
Sole

hoi,

Ik was afgelopen december op de Corn Islands. Dat was het einde van het regen seizoen. Dus voor de helft was het mooi weer en voor de helft regen. Volgens mij begint het regenseizoen daar in dan rond september. Dus lijkt augustus mij een prima tijd.

Groetjes,
Welmoed