Nicaragua in juni

Ik ben van plan om in juni naar Nicaragua te gaan, maar is dit wel verstandig ivm de regentijd?

Hola,

Ja hoor, juni is prima om Nicaragua te bezoeken. De regentijd is van mei t/m november, maar de periode jun-aug is weer een droge periode in het regenseizoen. De meeste regen valt in mei, september, oktober en november. Verder kun je prima reizen als het regenseizoen is, alles is mooi groen en het regent maar kort, wel heftig het komt dan met bakken uit de lucht (vaak ook met harde onweersbuien), maar daarna is het allemaal weer zonneschijn. Ook is de regen niet koud (zoals in Nederland), dus het blijft warm :slight_smile:

Saludos,
Sole

Gracias! Dan ga ik maar eens een ticket boeken, en met mijn onweerangst dealen :wink:

Marloes

Hola Sole,

Ik haak even in op deze post! Ben van plan eind augustus naar Nicaragua te gaan en daar 5 weken door te brengen. Dit valt echter in het orkaanseizoen. Wat denk jij, is het onverstandig om Nicaragua in deze periode te bezoeken?

Hola Fleur,

Het orkaanseizoen geldt voornamelijk voor het oosten en noordwesten van Nicaragua. Je zult er zeer waarschijnlijk niks of vrij weinig van merken. Het is absoluut niet onveilig om in augustus Nicaragua te bezoeken. Mocht je ook bijv. naar het oosten en noordwesten willen reizen, dan kan je van te voren de weersverwachting bekijken of deze websites raadplegen: www.tropicalstormrisk.com of www.nhc.noaa.gov

Saludos,
Sole

Hola Sole
ik wil in september oktober gaan, is dat een goed idee?
Grtz Ireen

Hola,

Dat is geen probleem. Toevallig hebben we afgelopen jaar amper een regenseizoen gehad, dus het is nooit van te voren te voorspellen hoe het weer zal zijn. Het regenseizoen houdt niet in dat het dagenlang achter elkaar regent, maar dat je dagelijks, vaak in de namiddag, even een flinke hoosbui hebt. Het blijft warm en na de regen is er weer volop zon. Dus prima om te reizen. Ondanks dat er in het oosten veel wind of storm (of maar dat is alleen in heel zeldzame gevalllen orkanen) kunnen voorkomen, is het na maart/april de beste tijd om de Caribbean te bezoeken. Dus mocht je bijv. naar de Corn Islands willen, dan is dat een prima tijd, met name omdat het water dan onwijs helder is, goed voor snorkelen en duiken :slight_smile: Nog even over die orkanen, die zijn erg zeldzaam en komen maar 1x in de zoveel jaren voor. Niet iets dus waar je van te voren druk om hoeft te maken. Als je eenmaal in Nicaragua bent en je wilt richting de Caribbean reizen, houdt dan de weersverwachting in de gaten en deze websites: www.tropicalstormrisk.com of www.nhc.noaa.gov

Saludos,
Sole

thx voor je reaktie.
grtz Ireen

Het is bijna zover! Donderdag vertrek ik naar Nicaragua, super spannend! Voor de eerste nachten een hostel geregeld, en daarna een weekje talencursus denk ik, en dan maar verder een plan maken. Zijn er nog mensen die ook in deze periode in Nicaragua zijn? Of goede tips zijn ook welkom!

En hoe is het weer op dit moment? Als ik op weeronline kijk is het nog niet super, of zijn het echt alleen buien :slight_smile:

Veel plezier!
En probeer op een vrijdagavond in León te zijn zodat je de live muziek bij ViaVia kunt meepikken, lekker dansen met Nicaraguanen, toeristen en expats allemaal door elkaar heen.

Hola!

Vandaag is het echt weer een super warme dag met een hele felle zon, gelukkig nu weer wat bewolkt (17.00) en ik hoop dat het vanavond wat gaat regenen, zodat het even lekker afkoelt. De buien vallen tot nu toe wel mee, meestal in de avond het ligt er ook een beetje aan waar je in het land zit. Maar je hoeft je niet druk te maken om het weer, je gaat veel zon krijgen!

Alvast goede reis gewenst, je gaat vast een super mooie tijd krijgen!

Hasta pronto :slight_smile:

Sole