Weer in augustus

Hallo allemaal,

Wellicht al vaker besproken maar toch, wij zitten te denken om naar Nicaragua te gaan de laatste 3 weken van augustus.
Nu hoor ik veel regen, beetje tegen, regen en orkanen, goede tijd in west of oost en als ik op klimaat zoek kom ik op 23 dagen regen in augustus…
Weet iemand of die periode wel een goede optie is? Als je 3 weken hebt is een bezoek ad Corn Islands dan een optie en wat is de meest ideale manier om daar te komen?

Alvast bedankt voor jullie reactie.
Liek

Hola,

Nicaragua kun je alle maanden van het jaar bezoeken :slight_smile: Regenseizoen is officieel van mei-nov, maar de laatste jaren valt er relatief gezien erg weinig regen. jun-aug is weer een droge(re) periode in het regenseizoen. Je zult nooit hele dagen regen hebben, wel af en toe flinke buien en ook veel zon. Dus ja, je kan Nicaragua prima bezoeken in het regenseizoen. Voordeel van het regenseizoen is dat het wat koeler is en de natuur mooi in bloei en groen.

Wat betreft de Corn Islands zou ik ter plekke het weerbericht in de gaten houden. Grote kans dat het weerbericht veel bewolking en/of regen voorspelt, maar ook op de Corn Islands regent het niet alleen maar dagenlang, er zullen ook droge en zonnige momenten zijn. De meest ideale manier is om te vliegen vanaf Managua naar Big Corn, bespaart je veel tijd en is het geld van je vliegticket waard!

Saludos,
Sole

Hoi Sole,
Bedankt klinkt goed!
Groet,
Angelique