3 weken juli/augustus

Hallo! Ik ga met m’n vriend voor drie weken Nicaragua eind juli, eerste weken augustus. Na het lezen van alle reisverhalen mega enthousiast geworden en nu kan de voorpret beginnen!

We willen behalve de eerste accommodatie niks vastleggen en zien waar de wind waait. Volgens de fora is dit prima te doen in onze zomer. Tips voor hostels met privé kamers in de hotspots zijn welkom!

We willen een leuke mix van cultuur en natuur. Wat zijn dé plekken die we moeten doen in die weken?

Het enige waar ik me een beetje zorgen om maak, is het weer. Hopelijk valt het mee in die tijd van het jaar. We hebben geen keuze in de reis periode helaas.

Benieuwd naar de reacties!

Groetjes, Audrey!

Hola,

Leuk dat jullie naar Nicaragua gaan! :smiley: Drie weken is een mooie tijd en kun je aardig wat zien. Ik zou in ieder geval de volgende plekken aanraden:

• Granada, Masaya, Laguna de Apoyo
  • San Juan del Sur en omgeving
  • Isla de Ometepe
  • León
  • Matagalpa en/of Cañon Somoto
  • Corn Islands

Ik raad je aan om het forum te bekijken en wat oudere topics te lezen, daar kun je al heel veel informatie vinden. Kijk op internet en reisgidsen zoals Lonely Planet.

De maanden jun-aug is een vrij droge periode met veel zon, dus daar hoef je je niet heel druk om te maken :slight_smile:

Saludos,
Sole

Hey Sole, ik ben nu alvast de accommodaties aan het uitzoeken per plaats. We willen alleen niks vooruit boeken maar nu meldt een vd accommodaties dat het hoogseizoen is in juli/augustus. Is dit noodzakelijk denk je of zou dit een verkooptactiek zijn? Ik lees overal dat het hoogseizoen daar juist in december tot mei is.

Hoor het graag! Alvast bedankt!

Groetjes Audrey

Hola,

Juli/Aug is ook een soort van hoogseizoen, veel Amerikanen/Europeanen hebben dan zomervakantie, maar het is niet zoals in Dec-Jan, Kerst of Semana Santa. Je hoeft niet perse van te voren iets te boeken. Het kan zijn dat het een populaire accommodatie is met maar weinig kamers, dan is het mogelijk dat je bij die accommodatie wel van te voren moet boeken, omdat het anders snel vol zit. Maar het is echt niet nodig om van te voren al je accommodaties te boeken, je kunt prima ter plekke kijken en beslissen waar je wilt overnachten.

Om welke accommodatie gaat het? Ben nu toch wel benieuwd :wink:

Saludos,
Sole

Fijn dat je zo snel reageert, top.

Locatie is Via via in Leon. Niks bijzonders maar we waren ook bij Via Via in Indonesië, zo kwam ik er eigenlijk. We gaan niks vastleggen als het niet hoeft, vonden we echt een nadeel van reizen in Indonesië rond Ramadan. En in Thailand veel tijd kwijt geweest met zoeken naar accommodaties, dus vandaar dat ik die voorbereiding alvast thuis doe. Vind ik leuk om te doen!

Hola,

Ik ken Via Via in León, is leuke plek en ook een populaire accommodatie onder backpackers! Hierdoor zal deze accommodatie sneller vol zitten dan andere, maar er zijn ook nog zoveel andere plekken in León waar je kunt overnachten.

Saludos,
Sole

Wij hebben in de maand februari 7 dagen in de ViaVia gezeten en die hele week was het hotel vol. Ook veel overige hostels waren vol.
Maar dat was wellicht omdat het eind van het hoogseizoen was.