op het moment ben ik mij aan het orienteren op een tweede reis naar nicaragua. de westkant heb ik vorige keer aangedaan. nu wilde ik een week of 2 spaans leren en de corn islands bezoeken. nu heb ik alleen niet zo veel tijd.
hoelang heb je ongeveer nodig op de corn islands? ik ben een snelle kijker is het volgende reeel?
dag 1 invliegen en big corn
2 big corn, kan je een fiets huren oid?
3 small corn
4 terug naar big en terug vliegen.
ik zou wel aanraden om echt langer te blijven. Als je niet langer kan, dan zou ik Big Corn overslaan. Dan dag een de ochtendvlucht nemen naar Big Corn en daarna de pangaboot naar Little Corn en dag 4 's ochtends met de pangaboot en middagvlucht nemen naar Managua.
hola
In het vluchtschema van Costena zie ik dat je ook vanaf Bluefields naar Corn islands kan vliegen, kan er verder geen informatie of prijzen van vinden. Weet iemand waar ik dit kan vinden.
Alvast bedankt.
Groetjes Ireen
Prijzen verschillen per datum. Je kunt de prijzen bekijken op de website van la costeña: https://www.lacostena.com.ni
Ga dan naar ‘book flights’ (linksboven) en dan kun je je data, vertrekpunt en bestemming invullen.
Ik heb verschillende data geprobeerd en bij mij zegt de website elke keer dat een retourtje Bluefields - Big Corn Island $49.36 per rit is, dus totaal $98.72 Maar prijzen kunnen natuurlijk altijd veranderen en verschillen per datum en hoelang je op de Corn Islands blijft.
Het ligt er een beetje aan wat je wilt gaan doen. Maar als het mogelijk is zou ik zeker nog een extra dagje Little Corn Island eraan plakken.
Meer informatie over Corn Islands kan je hier vinden, ik zelf vond de link heel handig:
De periode jun-aug is weer een drogere periode in het regenseizoen, maar met het weer weet je het nooit van te voren. Dus als je eenmaal in Nicaragua bent, ter plekke de weersverwachting checken voor Corn Islands om te weten of het qua weer de moeite waard is om heen te gaan. Mocht dit niet zo zijn, dan wordt het plan B en ga je ergens anders naar toe.
Oké bedankt!
We zouden vliegen naar Corn Islands, moeten we dit lang op voorhand boeken of is er meestal wel plek. Maakt dit een verschil in de prijs van het ticket?
groetjes
vie
Afgelopen april heb ik drie dagen van te voren een vliegticket geboekt. Volgens mij kan je dit altijd een paar dagen van te voren nog doen. Prijs blijft het zelfde. Let wel op eventuele (lokale) feest/vakantiedagen, ik wilde in eerste instantie rond pasen gaan maar kon toen twee weken van te voren niet meer boeken.
Verschillende weersvooruitzichten gaven aan dat het zou regen, maar heb in die 14 dagen geen regen gehad!! Dus of die nou helemaal betrouwbaar zijn…
Ikzelf vond Little Corn leuker dan Big Corn, 5 dagen is zeker niet te lang! Je moet er wel tegen kunnen om ‘niets’ te doen! Er is namelijk niet veel te doen, maar om heerlijk te relaxen, boekje lezen op het strand, zonnen, zwemmen, snorkelen, duiken is het echt een paradijs!
Als je een duikspot zoekt “net zo mooi als in Egypte”, moet je naar Roatan gaan, caribische kust in Honduras, of naar Belize. Duiken op Corn Islands is zeker aan te raden, erg mooi! Als het kan zou ik zowel Big Corn als Little Corn bezoeken. Big Corn mag dan minder mooi/paradijselijker aandoen dan Little Corn, ik vond het wel authentieker en meer local. Little Corn is erg mooi, maar ook heel klein en meer toeristisch.
Als ik je begrijp kunnen we er wel een week zoet blijven?
Bijvoorbeeld 3 dagen Big en 4 dagen Little?
Op Little heb ik Elsa’s en Grace’s op het oog.
Heb jij zo’n soort idee op Big?
(Gewoon basic voor een leuke prijs)
Wij zijn geen 20 meer (50+) en zijn geen feestgangers.
Maar op een terrasje met de lokale bevolking hebben wij het over het algemeen erg naar de zin.
Een week is een mooie tijd om op de Corn Islands te verblijven. Op Big Corn is Paraiso Beach Hotel aan te raden! Erg mooie cabañas aan het strand. Eigenaren zijn Nederlands en hebben ook meegedaan het tv-programma Ik vertrek. Op Little Corn ben ik ook bij Elsa’s Place verbleven, is erg mooi, maar ook heel erg basic.
Basic is niet erg, luxe hebben we thuis genoeg
Als het maar schoon (genoeg) is, met eigen douche/toilet, dan ben ik tevreden.
Maar Paraiso Beach Hotel is voor een dag of 3,4 misschien ook wel tof.
We kijken altijd (enigszins jaloers) naar het tv programma, naar mensen die wél hun hart durven volgen.
Leuk om dan een kijkje in de keuken te kunnen nemen bij deze mensen.
Hoihoi,
Wanneer gaan jullie naar Nicaragua? Hebben jullie al een route bepaald of zien jullie dat ter plaatse wel?
Wij hebben de tickets geboekt voor volgens jaar maart, we gaan dan 3 weken maar hebben nog geen duidelijke route uitgestippeld, alleen de eerste 2 nachten Granada en de laatste dagen willen we, als het weer het toelaat, naar de Corn Islands.