In januari zouden we als onderdeel van onze Nicaraguareis ook naar Little Corn willen gaan. Ik heb gelezen dat je nu rechtstreeks naar daar kan vliegen met Nicawings. Zij beschikken over 4 watervliegtuigen. Heeft iemand hier ervaring mee? Kan je er gewoon een ticket kopen of moet je meteen het hele vliegtuig charteren?
Nicawings is nog maar net (sinds 2011) van start. Op dit moment zijn ze nog op verschillende plekken bezig om havens te bouwen voor deze watervliegtuigen. Zover ik weet is er op dit moment nog geen website en vliegen ze vrij beperkt voor aardig wat geld. Als je met Nicawings wilt vliegen, zou je dat via een touroperator, INTUR of een hostel moeten regelen. Je kunt gewoon een ticket kopen en hoeft niet het hele vliegtuig te charteren.
Het goedkoopste is om met La Costeña te vliegen. https://www.lacostena.com.ni/Default.aspx Deze vliegt van Managua naar Big Corn Island. Tussen Big Corn Island en Little Corn Island vaart een pangaboot (55min, $6).
Ja hoor, Nicawings heeft wel degelijk een website met prijzen en al erop (www.nica-wings.com) maar afgaand op de info op hun website lijkt het alsof je enkel het volledige vliegtuig kan charteren. Ik heb al bijkomende info gevraagd aan Nicawings maar buiten een automatische reply mocht ik nog geen informatie ontvangen. Ik weet wel dat ze van Granada rechtstreeks naar Little Corn vliegen. Dat staat te lezen op de website van Casa Iguana.
Klopt, dat wist ik Ik kan de website niet openen, dan krijg ik het bericht dat de website currently unavailable is, vandaar dat ik zei dat de website er nog niet is. Ik zou de info die je wilt weten eerder naar Casa Iguana sturen dan naar Nicawings. Ze zullen je sneller antwoorden en met concrete info.
Ola Kathy,
Wij zijn momenteel in Granada en hadden ook het plan om met een watervliegtuig naar de corn Islands te gaan. Website doet het niet, dus zijn we naar de vertrekplaats aan het meer gegaan. Daar liggen idd twee watervliegtuigen…aan de ketting… Er werd ons verteld dat deze misschien over 1 of 2 maanden weer de lucht ingingen. Niemand kon verder iets vertellen over prijzen! Gr. Maran
Bedankt voor de info. Wij vertrekken midden januari, dus er is hoop…
Geniet nog van jullie vakantie, als je nog andere leuke tips hebt, laat maar weten.