Vakantieplan rondreis Nicaragua

Goedemiddag reizigers!

Wij (ik en mijn vriend) gaan in november 2017 zelfstandig reizen in Nicaragua. Ik ben bezig met een soort van reisschema, maar ik moet zeggen dat ik het niet makkelijk vindt (een logische reisroute ontbreekt in mijn ogen een beetje). In deze vakantie willen wij heel graag relaxen (en niet al te veel reizen), maar ook lekker doorreizen en het land zien natuurlijk.

  • Ik wil wel aan het einde van de vakantie naar Big/Little Corn Island ( kan ook in het begin van de vakantie, maar ik geloof dat de kans op beter weer later in november beter is). ik wil ook niet direct voor mijn terugvlucht naar huis nog een binnenlandse vlucht (toch wel wat stress of het vliegtuig vanaf Big Corn wel gaat naar Managua?)
  • misschien een vraag die al duizenden keren is gesteld, maar raden jullie uberhaupt wel aan om in November naar de eilanden te gaan i.v.m. het weer?

Wat vinden jullie van onderstaand reisschema? Wat zou je veranderen, skippen, toevoegen?

dag 1 - 30 okt: Aankomst in Nicaragua om 19:50 uur, Transfer naar León.
dag 2 – 31 okt: Leon verkennen
dag 3 – 1 nov Leon verkennen
dag 4 – 2 nov: Vulkaan boarden Cerro Negro (Leon)
dag 5 – 3 nov: (ochtend) Reisdag León naar Granada
dag 6 – 4 nov: Vulkaan Masaya
dag 7 – 5 nov: Granada / relaxen aan Laguna di Apoyo
dag 8 – 6 nov: (volledige) Reisdag Granada – San Juan del Sur
dag 9 – 7 nov: Surfen in San Juan
dag 10 – 8 nov: Strand in San Juan
dag 11 - 9 nov reisdag San Juan del Sur – Omepete
dag 12 – 10 nov: Scooter huren/paardrijden in Ometepe
dag 13 – 11 nov : zwemmen in Ometepe
dag 14 – 12 nov: waterval in Ometepe
dag 15 – 13 nov: reisdag San Juan – El Castillo (vliegen!)
dag 16 – 14 nov: Jungle van El Castillo
dag 17 – 15 nov: Jungle van El Castillo
dag 18 – 16 nov: reisdag El Castillo naar Managua
dag 19 – 17 nov: reisdag vliegen naar Big Corn Island
dag 20 – 18 nov: Big Corn Island
dag 21 – 19 nov: Big Corn Island
dag 22 – 20 nov: Big Corn Island
dag 21 – 21 nov: Big Corn Island
dag 23 – 22 nov: terugvliegen van Big Corn Island naar Managua
dag 24 – 23 nov: dag Granada
dag 25 – 24 nov: Vliegen naar huis
dag 26 – 25 nov: 08:15 aankomst Schiphol

Ik dank jullie alvast hartelijk voor de info,
Oja, en alle informatie over Nicaragua is welkom! Kom maar op met de tips en tricks!

Gr, Tessa

Hallo,

Ziet er een goed en haalbaar schema uit.
Als je met een shutllebus naar Laguna de Apoya gaat ben je een dag kwijt. Vertrek is om 9u met pick up ad hostel en terug in Granada rond 17u30. Met het openbaar vervoer lukt niet als je enkel een dag wilt gaan gezien je via Masaya moet en er niet veel bussen rijden. Ga zeker ook eens een dag naar Little Corn, is met de Panga 20min varen. Als ik het mij juist herinner gaan er 2x per dag panga’s heen en weer.

Mijn zus heeft een jaar en half op little Corn gewoon tot deze lente. Ik zal haar vragen wat het best is en laat je nog iets weten. Ik heb haar eind dec/begin januari bezocht en het was er warm maar ook wel redelijk wat regen gezien.

Hier de adressen waar ik gelogeerd heb en waar ik tevreden over was.
Managua : La Bicicleta hostel
Managua airport : Airport X : hotel dat met de taxi op 3min rijden vd luchthaven is. 45$ dollar per nacht en je kan bij hen de dag zelf taxi boeken voor 5$ naar de luchthaven. Op wandelafstand zijn ook 2 hotels (Best Western & Camino real met zwembad en ik ben toen in één binnengewandeld om te gaan zwemmen en iets te drinken op hun terras)
Leon : El Posada del doctor (hotel)
Granada : La Siesta (aanrader prijs/kwaliteit)
Ometepe : Hospedaje Soma

Ik heb vandaag en gisteren ook op andere post hier geantwoord met wat tips.

Geniet van de reis!
Trudy

Mijn zus zegt dat het moeilijk in te schatten is omdat het enorm wisselt van jaar tot jaar en van week tot week.
Het is in elk geval mogelijk dat jullie redelijk wat regen gaan zien.
Ik was van midden tot eind dec en nog een week in janauri op het vasteland en heb daar maar 1x een korte regenbui gehad. Als je zeker wilt zijn van mooi weer, blijf je dus beter op het vasteland. Als het regent op Big/Little corn valt er niet zo veel te doen maar het is natuurlijk niet te vergelijken met de rest van Nicaragua qua kust en atmosfeer. Je kan altijd gaan en 2 nachten boeken en zien hoe het gaat. Terugvluchten zijn er genoeg en de prijzen zijn niet zoveel duurder als je last minute vertrekt. Als je telefonisch boekt is het zelfs goedkoper dan online.

Trudy