Little corn oud en nieuw alleen/Gegevens Elsa's place

Ik ga over een paar weken naar Nicaragua en zal hier ergens oud en nieuw gaan vieren. Ik zit te denken aan Little Corn omdat het lekker klein is en het ook wel mooi in mijn planning past qua afwisseling en route. Ik vraag me alleen af of er rond deze periode ook andere backpackers zijn die alleen reizen of dat het toch meer een eiland voor stelletjes is in deze periode.
Ik zoek ook nog de contact gegevens van Elsa’s place zodat ik een cabana kan reserveren. Heeft iemand mogelijk een mailadres voor mij? alvast bedankt voor je reactie!

Hola,

Er wordt zeker veel gereisd in december/januari, dus je zult veel reizigers tegenkomen, niet alleen maar stelletjes. Het is inderdaad aan te raden om in de periode met Kerst en oud en nieuw je accommodatie van te voren te boeken, want anders zit alles vol. Ik heb zelf ook bij Elsa’s Place overnacht, is zeker een aanrader! Heel basic, maar schoon en op het strand :slight_smile: Kunt zover ik weet alleen met telefoon reserveren. Er is beperkt elektriciteit op Corn Islands en zeker waar Elsa’s Place is, is er geen internet. Je hebt ook echt een zaklamp nodig, want 's avonds is er geen verlichting en zie je echt geen hand voor ogen (wel hele mooie sterrenhemel!!! :D)
Voor meer info: Bigcornisland.com en http://littlecornisland.net/accomodation/

Saludos,
Sole

Bedankt voor je snelle reactie Sole. Ik kan niet wachten tot ik er ben, lijkt met echt zo gaaf eiland!

Ik ga volgende maand ook naar Elsa’s place. Weten jullie misschien of handdoeken inclusief zijn?
We hoorden namelijk dat we op de vlucht naar de Corn Islands maar 13 kilo mee mogen nemen. Zou fijn zijn als we de handdoek thuis kunnen laten…

Hola,

Als ik het me goed kan herinneren, zijn handdoeken optioneel. Je kunt handdoeken van hun gebruiken, maar daar betaal je dan wat extra voor of je kunt je eigen handdoeken meenemen.

Saludos,
Sole

We zijn weer thuis (helaas), maar zijn 5 nachten op Little Corn verbleven. Alle nachten daarvan bij Elsa’s place. We hadden gereserveerd voor een 2 persoons cabaña voor 30 dollar per nacht.
Bij aankomst wisten ze van onze reservering af maar zeiden alleen een cabaña te hebben voor 40 dollar p.n. Na lang praten deze voor 35 dollar p.n. gekregen, maar bij het betalen op de laatste dag probeerden ze nogmaals 40dollar per nacht te vragen.

Geweldige plek op een mooi deel van het eiland en prima afstand van het centrum (10 min lopen), maar je kunt er niet zeker van zijn dat je reservering ook echt gegarandeerd is. Als gasten willen blijven in hun cabaña gaat dat voor.

Desondanks vind ik het een dikke aanrader. Heerlijke rustige plek op het eiland, en niet te afgelegen.
En o ja,… handdoeken zijn inbegrepen.