Hoi,
Ik lees dat je voor de vlucht naar de corn islands met la costena slechts 13kg mag mee hebben. Wij gaan bijna een maand op reis dus onze valies zal zeker en vast meer wegen dan dat. Ik vroeg me af hoe anderen dit oplossen?
Alvast bedankt!
Hoi,
Ik lees dat je voor de vlucht naar de corn islands met la costena slechts 13kg mag mee hebben. Wij gaan bijna een maand op reis dus onze valies zal zeker en vast meer wegen dan dat. Ik vroeg me af hoe anderen dit oplossen?
Alvast bedankt!
Beste, Ik weet geen antwoord maar heb hetzelfde gelezen, extra kilo’s moeten betaald worden… In de lonely planet lees ik dat bagage soms achterblijft dus dat je de belangrijkste dingen bij je moet houden… Graag had ik ook wat advies van mensen die al geweest zijn…
Misschien ben jij al terug ?
Groetjes,
Hoi! Ik heb vorig jaar met La Costena gereisd (Managua - Corn Island v.v.).
Ik had vooraf al rekening gehouden met die 13 kg, dus geen idee hoe ze omgaan met overbagage.
Wel weet ik dat je ook zélf op de weegschaal moet staan, ze rekenen echt precies uit hoeveel gewicht er het vliegtuig in gaat.
Mij lijkt dus dat ze behoorlijk moeilijk kunnen doen over overbagage…
Misschien zou je eens uit kunnen zoeken of je op Managua airport een bagagekluis kunt huren of wellicht wat kunt stallen in een hotel in Managua?
Beste, dank ! Ik zal er ook proberen rekening mee te houden Heb je big corn of little gedaan… Tips altijd welkom, ook voor duiken…
Ik zie ook op hun site (la costena) dat je heen en terug naar dezelfde plaats moet boeken… Kan dat anders volgens jou ? Ben een beetje bang te wachten om ter plaatse te boeken, als de vluchten vol zitten staan we daar…
Mocht je nog tips hebben : steeds welkom ! Ik zit vnl. verveeld met het feit dat je daar niet veel kan pinnen, toch niet met maestro functie…
En had jij dollars mee, of kan euro ook al ?
Alvast dank om je ervaringen te delen
groetjes,
Wij zijn naar Little Corn gegaan, dus eerst vliegen naar Big Corn en van daar met de speedboot naar Little Corn.
Big Corn is iets luxer, meer faciliteiten en iets meer gericht op gezinnetjes terwijl Little Corn meer gericht is op backpackers en daardoor ook wat minder luxe is mocht je dat nog niet weten
Qua duiken op Little Corn heb je een aantal opties, er zitten er aan de steiger waar de speedboot aankomt een aantal schooltjes die niet veel van elkaar verschillen qua kwaliteit, zou gewoon eens overal binnenstappen om wat info te vragen.
Zou inderdaad wel een beetje op tijd boeken, in die vliegtuigjes van La Costena passen maar 12 mensen…
In Nicaragua zijn twee grote banken, BAC (rood logo) en Banpro (groen logo), bij ons werkte BAC prima met ING passen, Banpro helaas vaak niet.
Dollars worden ook veel geaccepteerd, euro’s zou ik niet weten. Heb wel een briefje van 50 euro gewisseld op straat bij een een oud mannetje in Leon voor een hele goede koers trouwens.
Mocht je verder nog wat willen weten, vraag maar raak!
Onze route was:
Managua - Leon - Granada - San Juan del Sur - Ometepe - Rio San Juan- Managua - Corn Island - Managua.
Beste Maarten, dank. Ik had het omgekeerde gelezen, op little meer toeristen en dus ook iets meer luxe. Die beslissing is dus al gemaakt : little (wat ook mijn eerste idee was trouwens). Wij hebben 23 volle dagen in Nicaragua en willen ook leon - ometepe- Granada- little corn doen, en denken dat we niet veel tijd zullen hebben voor meer… Ik weet niet goed hoeveel tijd uit te trekken voor Ometepe… En hoe zijn jullie in Rio San Juan geraakt ? Is dit te combineren denk je in enkel 23 dagen om dat erbij te nemen. San Juan del sur is ook een twijfelgeval. Dus als je iets meer kan vertellen hoe jullie dat gedaan hebben qua vervoer en wat jullie toppers waren…laat maar komen
Vind je die BAC banken een beetje overal, of best gelijk op de luchthaven geld nemen…en is de hoeveelheid die je opneemt gelimiteerd ?
Alvast dank.
Groeten
Bedankt voor de tips, zal eens vragen als het mogelijk is in een hotel. Of mij proberen te houden aan 13kg
Wij waren er van 31 juli tot 23 augustus, dus even lang als jij zou willen ongeveer.
En ik vond de route die wij hebben gedaan prima te doen. Ik vind het ook helemaal niet erg om te reizen en ben meestal na 3 dagen wel weer toe aan iets nieuws. Maar er zijn genoeg mensen die liever niet zo’n vol programma als ik hebben.
Wij waren 3 dagen / 2 nachten op Ometepe, eerst een dagje scooter gehuurd en het eiland verkend, op de 2e dag de Maderas beklommen.
Wij waren van plan vanaf Ometepe de boot te nemen naar San Carlos, maar die bleek niet te varen door laag water… toen dus maar de boot gepakt naar San Jorge en van daar met een busje het meer rond gereden naar San Carlos (6 uur rijden ongeveer). Vanaf daar is het nog zo’n 2 uur varen naar El Castillo.
Die BAC banken vind je in Mangua, Leon en Granada overal, maar daarbuiten vrij minimaal. Volgens mij is de opnamelimiet 500 euro per dag. Voor Rio San Juan en Corn Island moet je dus echt van tevoren geld opnemen, op die plekken is totaal geen mogelijkheid verder.
Hola,
Op Big Corn Island is een BAC bank. Het kan wel eens voorkomen dat hij het niet doet of geld op is, maar dat is zelden.
Saludos,
Sole
thx
Dag Maarten, wij zijn momenteel vrij moe en gaan daarom eerst naar Little corn (ook om de kerstdrukte te vermijden)…weten nog net niet hoelang , 6 volle dagen misschien wel…en als we de vlucht van hieruit boeken dan moeten we ook terug naar Managua heb ik begrepen, dan direct naar Granada en door naar Ometepe…en vanaf daar : of richting eventueel San Juan del sur of Rio San Juan … en dan voor vertrek Leon… Je mag altijd je high lights meegeven , of ervaring… Wij zitten liefst in de natuur, een stad is ok voor een dag , maar dan liever weer natuur… Vanuit Granada kan je ook wel tours dan heb ik gelezen en ook vanuit Leon…
Dankje alvast voor alle info al gegeven. Wij komen tegen 23u aan en dachten van te slapen in hotel monte christi …enig idee ? Hebben jullie gestopt of geslapen in Managua ?
En dan nog een vraagje : kan slaping boeken makkelijk op little corn zelf , heb je transport nodig na de boot of …beter regelen vooraf ?
Groeten
Hadden jullie vooraf slaping geregeld, of is alles makkelijk ter plaatse te doen, een tip om te slapen in Ometepe ? Dan vooral over welke zijde van het eiland… En als je daar toekomt zijn daar busjes , of taxis of … ? Thx
Hola,
Bij aankomst overnachten in Managua is zonde van je tijd. Gewoon taxi nemen van de airport of als je al accommodatie hebt geboekt in Granada (of León) via je accommodatie transfer regelen. Managua is niet bijzonder om te zien voor de toerist en kun je gerust overslaan.
Je kunt ter plekke accommodatie boeken op Little Corn en Isla de Ometepe. Op Little Corn kun je prima alles lopen.
Waar je het beste kunt overnachten op Ometepe ligt eraan wat je wilt zien/doen op het eiland. Ben je meer op het noordelijk deel van het eiland, kun je beter daar een goede overnachtingsplek zoeken, ben je meer op het zuidelijke deel, dan daar. Ben je op allebei, dan zou ik voor het midden gaan bij Playa Santo Domingo.
Op Ometepe kun je met de bus (heel goedkoop, maar ben je wel heel lang onderweg) of met de taxi. Het is aan te raden om op de boot of nadat je bent aangekomen aan reizigers die ongeveer dezelfde kant op gaan te vragen of ze taxi willen delen.
Saludos,
Sole