Hallo,
wij gaan halverwege mei naar ZA en gaan ook richting Krugerpark. We verblijven twee nachten in Hazyview. We willen graag tenminste één begeleide safari gaan maken. Nu wordt ons niet geheel duidelijk of we dit wel of niet van te voren moeten boeken. Wie kan ons hier advies over geven, wel/niet en evt. welke organsatie?
Dezelfde vraag hebben we ook over Robbeneiland. Onze reis eindigt in Kaapstad, waar we tweeeneenhalve dag zijn. Moeten al van te voren een excursie boeken of hebben we tijd genoeg als we dit pas terplekke doen (we zijn hier in het weekend)?
Alvast bedankt voor de antwoorden!!
hallo, volgens onze buren moet je dit vooraf boeken - we wonen zelf nog maar 4 maanden in zuid-afrika dus … Onze buren boekten het een jaar vooraf.
Hoi,
Robben-island zou ik zeker van te voren boeken. Ik neem aan dat je met een ‘safari’ in het Kruger park bedoelt dat je daar op georganiseerde game-drive gaat / danwel een full-day safari?
Halverwege Mei is het niet druk in het Kruger, dus kun je ook ter plekke dit boeken. Wellicht met behulp van de managers van je accommodatie in Hazyview.
Ga je zelf ook nog een dagje door het Kruger rijden? En wil je ook in het Kruger overnachten? Dat laatste zou ik zeker doen, 1 nachtje in Lower Sabie en een nachtje in Olifants camp. Wij wonen hier nu 5,5 jaar en gaan in Mei 2 nachten in Olifants camp doorbrengen, heb er nu al zin in ![]()
Groetjes uit de bush,
Corné.
Wij zijn vorig jaar in februari in Paarl geweest en wilden ook een dagje naar Robbeneiland. Bij het boekingskantoor bleek dat we echt wel een paar dagen van te voren moesten reserveren. Dat was toen gelukkig geen probleem, want we bleven daar 14 dagen, maar dit jaar willen we in oktober en dan zijn we maar een dag of 4 in Kaapstad. Wij houden nu de site van Robbeneiland in de gaten en zodra we kunnen reserveren (dit kan nl. niet lang van te voren) dan gaan doen we dat ook meteen. Krugerpark hebben we wel meteen al gereserveerd voor september. Via een resort, dan heb je alles in 1. Daarna gaan we nog een dag op eigen gelegenheid met de auto door het park richting Swaziland.
Veel plezier!!!:dag:
Hoi,
bedankt voor de tips!
Inmiddels hebben we via de website van Robbeneiland e-tickets gekocht. Dit ging super gemakkelijk.
Ook de safari in het Krugerpark hebben we geboekt, via het hotel waar we verblijven in Hazyview.