Bookings Krugerpark

Hallo,

Ik las net in een reisgids: reserveer Krugerpark 11 maanden vooraf!

Is dit echt nodig? Heeft iemand hier ervaring mee?

Wij gaan in oktober en hebben nog niks vastgelegd.

Alvast bedankt voor de info.

Grt
Sofie

Hoi Sofie,

Wij gaan ook in okober voor 3 weken en hebben onze route wat om moeten gooien omdat er al zoveel vol zat in het krugerpark. En dan nog hadden we geluk,voor die dagen waren het de laatste plekken voor 2 pers. in verschillende restcamps.
Nu schijnt het per dag ook wel te wisselen maar ik zou het risico niet nemen.
Succes!

Groetjes Joyce

Ok bedankt! Tijd om in actie te schieten dus! :slight_smile:

Grt
Sofie

Kruger is erg gewild, daarom op tijd boeken! Anders in de omliggende privat game reserve een leuke plek boeken, ook leuk, en spannend! En hoeft zeker niet duurder te zijn!

Su6:zon02:

Op Sanparks’ website kan je via de Quick Availability Check (maandoverzicht per rustkamp) perfect per dag zien hoeveel / welke accommodatie er nog vrij is en daar kan je dan ook ineens boeken.

Hoi Sofie,
Ook wij gaan in oktober maar hebben de route in Krugerpark ook om moeten gooien omdat er al heel veel vol was. Moet eerlijk zeggen dat ik dat ook niet had verwacht. 2 jaar geleden konden we gewoon op dezelfde dag bellen en hadden we plek. Ik zou zeggen, snel boeken, zou toch zonde zijn als je buiten het park moet overnachten.
Succes,
Elmi

Hoi Sofie,

zolang van te voren is niet nodig, anderzijds wanneer je eerste rang wilt zitten (in Olifants camp of Lower Sabie met river-view) dan zou ik zsm e.e.a. gaan vastleggen.

Kan op deze site: www.sanparks.org , eenmalig een profiel aanmaken en dan kun je gaan reserveren.

Groetjes vanuit de bush,

Corné.
Amukela Game Lodge.
www.amukela.com

Ik ben ook aan het kijken voor een paar overnachtingen in het Kruger Park in oktober. Ik reis alleen, kun je ook een hut o.i.d. dergelijks voor 1 persoon boeken?

Kan altijd. Kijk even op de sanparks site!

Het ligt er aan of je in het Krugerpark wilt overnachten. Dit zit al gauw vol.
Daar buiten is nog wel plaats.
Wij verhuren een huis 1 km buiten de ingang van het Krugerpark. Krugerpark is heel goed te doen met eigen (huur)auto.
Kijk eens op www.krugerestate.nl
Ook mag je mij altijd mailen voor meer inlichtingen. Zelf gaan wij een paar keer per jaar.
gr. Ria

Ik ben een reis aan het boeken voor Zuid Afrika in November, maar ondervindt nergens een probleem.
Overigens het HluHluwe reservaat is ook zeer de moeite waard.
Jan

Hoi allemaal,

Oktober is normaal gesproken een drukke maand, dus ja, het kan zijn dat de kampen die op jullie route liggen, en dan met name de meest populaire kampen zoals Olifants en Lower Sabie, al vol aan het raken zijn. Je moet er rekening mee houden dat het Park enorm groot is en dat je met de max 50km per uur regeling niet te grote afstanden voor jezelf uitstippelt.

Als je hulp nodig hebt met het uiteenzetten van een self-drive route door Kruger en de rest van Zuid Afrika, kun je altijd contact met me opnemen - het is mijn specialiteit en mijn advies is gratis!

Groetjes en veel plezier in ZA!
Ingrid
ingrid@backroadsafrica.com
PS: Mijn website is onder constructie op het moment!

1 like

Jammer, maar het is waar! Wij boeken altijd 11 maanden op voorhand. Vooral ook omdat we met 4 kinderen zijn en de guesthouses (voor 6 personen) zijn schaars. Maar, een paar maanden op voorhand zijn zelfs de huisjes voor 2 personen allemaal verhuurd. Een heel goed hotel om te slapen als je niets meer vindt in het park is het Protea Kruger Gate hotel bij het Kruger Gate zoals de naam het zelf zegt. Veel succes, maar snel zijn!!

Of, als je niets meer in het Park kunt vinden, zijn er ook een aantal hele gezellige B&B’s in Hazyview - iets minder massaal dan Protea Hotel Paul Kruger Gate!

Ingrid
Ingrid@backroadsafrica.com