Last minute: Krugerpark

Ik en mijn vriendin staan op het punt om last-minute op Johannesburg te vliegen aanstaande vrijdag voor een verblijf van ongeveer 1week. Hoofddoel van onze reis: Krugerpark bezoeken en op safari.

Echter omdat we pas zo laat beslist hebben, loop ik wel tegen wat dingen aan. Het is wegens de Zuid-Afrikaanse zomervakantie en de kerstvakanties mega druk. Dit merk ik al als ik gaan zoeken op de verscheidene boekingswebsites. Sanparks hebben bijvoorbeeld al gereageerd dat er geen beschikbaarheid meer is via hun organisatie.

Ik ga er stiekem wel van uit dat er vast nog vele andere opties zijn die ik over het hoofd heb gezien en hier is denk ik een van de beste plekken om deze vraag te stellen Hopelijk kunnen we dan alsnog zsm boekingen gaan maken.

We zijn overigens niet heel veel eisend en best avontuurlijk als het gaat om verblijf ect. (we zijn backpacken gewend).
Bij voorbaat dank!

Sjoe, dit is inderdaad erg lastminute en gaat zeker lastig worden. Je kunt boekingssites proberen zoals www.safarinow.com en www.sleepingout.co.za en dan zoeken op datum. Dan krijg je alleen dié plekken te zien die nog beschikbaarheid hebben. Maar of dat de mooiste / leukste plekken zijn…

In het park zelf gaat dus niet lukken. Je zult dus rond het Kruger Park moeten zoeken. Bijv. in/rond Hoedspruit, Hazyview, Nelspruit of andere plaatsen. Heb je trouwens wel een auto kunnen huren?? En eventuele inentingen? Denk ook aan tabletten tegen malaria want het Kruger Park is momenteel malariagebied (regentijd = muggen = grotere kans op malaria).

Succes!
Met zonnige groet vanuit de bush,
Natascha Snelder | ZaZoe Xperience

Hi natascha,
Ik heb nog geen auto gehuurd op dit moment. Ik wil eerst graag zeker stellen dat we een verblijf hebben als we daar zijn, ik had als volgende stap pas de autohuur in gedachten.

De inentingen hebben we beide, de malaria pillen nog niet. Dank je voor de tip, daar kan ik alvast achteraan gaan.
Via de websites die je hebt gegeven zie ik wel een aantal beschikbare lodges die in de plaatsen liggen die je aangaf; nelspruit ect. Zijn dat ook goede verblijfsplaatsen van waaruit je je safaris kunt gaan starten? BV met locale agencies?

Hi Niels,

Goed dat je aan de slag bent gegaan met de accommodatie(s). Nelspruit is een goede uitvalsbasis zij het dat het wel helemaal in het zuiden van het park ligt.
Tactisch gezien is Hoedspruit of Hazyview wat centraler.

Autohuur moet je echt regelen en ik adviseer dat vanuit NL te doen. Niet aan laten komen op de luchthaven va Joburg. Dan betaal je zeker de hoofdprijs (als er überhaupt nog iets te kiezen valt). Wij hebben goede ervaringen met Sunny Cars: complete dekkingen van de verzekering, ongelimiteerd aantal km’s, etc.

Safari’s boeken moet ter plaatse nog wel lukken alhoewel daarvoor natuurlijk ook geldt, zo snel mogelijk regelen want dat zal ook druk zijn.
Mocht je zelf het park ingaan, doe dat dan errrrrug vroeg. Er mag per ingang namelijk maar en max aantal dagjesmensen naar binnen. Zodra dat aantal bereikt is gaat de poort dicht en mogen alleen mensen met een reservering voor die nacht nog naar binnen!

Met zonnige groet,

Niels

Komatipoort en Malelane liggen ook op een paar km van de ingang van het Krugerpark helemaal in het zuiden hier tref je geen grote massa toeristen aan.
De kans is groot dat daar onderkomen genoeg is Succes Jan

Zuiden is juist behoorlijk druk. Heel Marloth Park zit nu vol met Zuid-Afrikaanse vakantiegangers. En die maken gebruik van Crocodile Bridge en Malelane.

Met zonnige groet,

Hallo

Helemaal gelijk Natascha,
Rond deze tijd van het jaar kun je gerust zelfs voor Malelane zorgen dat je
minimaal een half uur voor de opening van de gate voor de poort staat,
wil je zeker weten dat je vroeg of überhaupt binnenkomt als je
geen overnachting in het KNP geboekt hebt tenminste!

Veel planplezier!

Geldt dat ook voor de maand juli? Dan is er ook een schoolvakantie en aan de boekingssites te zien wordt het dan ook erg druk… Of is juli rustiger dan de kerstperiode?

Kerst is gekkenhuis maar voor julizal zeker hetzelfde gelden. Makkelijkste is het als je gewoon een boeking voor een van de camps in het park hebt. Dan kom je er altijd in!

In July heb je weer school wintervakantie van 26 juni tot 20 July en ja weer druk in Kruger park. Maar je kan buiten het Kruger Park proveren, er zijn genoeg leuke lodges in de prive parken rond Kriger en zeker niet allemaal erg duur.