Wij zijn van plan om een week of drie naar het krugerpark te gaan, en het lijkt ons leuk om om te overnachten in lodges aldaar, dus mijn vraag is, moet je daarvoor reserveren of kan je op de bonne fooi er heen gaan? Ik heb al gezien dat ik het beste een 4x4 bij Sunnycars kunt huren, of heeft iemand anders nog een optie?
Als je buiten de schoolvakanties gaat zou het op de bonnefooi nog te doen zijn. Maar voor de zekerheid zou ik toch vooraf even navragen. Schoolvakantie in SA valt dit jaar vanaf eind maart tem midden april. Kruger is dan enorm druk en alles zal goed volzet zijn (vaak al maanden vooraf volgeboekt).
Je kan bij Sunnycars huren, dat wordt hier door velen aangeraden. Ikzelf huur altijd bij een duitse website (agent, idem aan Sunny), billigermietwagen.de Je kan de 2 eens vergelijken. Soms vind je betere prijzen bij de ene, dan weer bij de andere. Qua kwaliteit en service bieden zij hetzelfde aan (inclusief het afkopen van eigen risico, wat ik zeker en vast zou aanraden).
Ik heb een auto bij Billiger Mietwagen gehuurd in Zuid Afrika, net voor de kerstvakantie (voor de dag nadien voor een periode van 14 dagen, dus echt wel heel korte termijn). Billiger was toen goedkoper dan Sunny, ook al werd de wagen bij Sunny gehuurd door Billiger. Enfin, zij zullen daarvoor wel hun afspraken hebben
Wat ik wil zeggen, je doet er goed aan ze even naast mekaar te leggen.
Willen jullie trouwens 3 volle weken in het Krugerpark verblijven? Is hiervoor een speciale reden, zoals een cursus of zo? Of gewoon heel veel interesse in het spotten van dieren op langere termijn?
Willen jullie IN Krugerpark overnachten? dan moet zeker al boeken bij Sanparks. Anders kom je Kruger park zonder boeking niet in.
of wil rond Krugerpark. Daar zijn vele Priveparken ook, de dieren lopen daar ook rond vanuit Krugerpark. Zij hebben vrij toegang daar. Zo kan het gebeuren dat giraffen naast je kamer staan, of olifanten. Die lodges moet je ook zeker van te voren boeken.en zeker niet alle zijn super duur. Wil je adresjes, laat maar even weten.
en voor kruger park heb je zeker geen 4x4 nodig. daar zijn asfaltwegen en de gravel wegen zijn goed onderhouden. Scheelt weer in de kosten.
Voor Kruger Park en het overgrote deel van het noorden van Zuid-Afrika heb je zeker geen (dure) 4x4 nodig. Zelfs met een gewone personenauto kom je wel op de meeste plekken. En dit kun je, voordat je boekt, natuurlijk altijd bij een accommodatie checken. Mocht een park / locatie slechte wegen hebben, komen ze je ook vaak bij de ingang met een open 4x4 ophalen. Blijft je huurauto ergens achter, en die pik je weer op zodra je weer naar je volgende bestemming gaat.
Mocht je tips voor activiteiten, alternatieve natuurparken e.d. zoeken, denk dan ook eens aan de verschillende vakantiebeurzen die de komende weken weer plaats vinden. Bijv. dit weekend, 10 & 11 januari in de Beurs van Berlage, Amsterdam, 14 t/m 18 januari in de Jaarbeurs in Utrecht en 24 & 25 januari in het MECC in Maastricht. Voor Amsterdam heb ik momenteel zelfs nog een paar vrijkaarten dus als ik je daar een plezier mee kan doen, stuur dan een persoonlijk bericht met je e-mailadres. Kun je in onze stand ook onze brochure meenemen met allerlei ideeen & tips!
Zoals hierboven beschreven zou ik zeker van te voren boeken voor Kruger, maar er is zoveel
meer te doen in de noordelijke provincies !
Als je geen speciale tracks gaat doen heb je zeker geen veel duurdere 4x4 nodig!
Koop daar een wild card bij de ingang als je van plan bent meer dan 5 of 6 dagen in de wildparken wilt vertoeven!
En vergelijk diverse aanbieders van auto’s , trek er een paar uur voor uit, het loont echt de moeite,
maar ga wel voor een goede verzekering inclusief ruiten en banden!
Gelukkig hebben wij dat gedaan, twee maal een vooruit kapot en eenmaal een impala bok in de zijdeur!
Wij hadden afgelopen Juli/augustus 40 dagen een leuke auto All-in voor 680€
Bedankt voor de vele reactie’s, ik had door werk niet eerder tijd om te reageren.
Drie weken Kruger Park is inderdaad wel heel erg veel, we hebben nu een huisje geboekt voor 2 weken net buiten het kruger park, zodat we dat als uitvals basis kunnen gebruiken voor diverse dagtrips, in de derde week willen we de Victoria Falls bezoeken en onderweg B&B aandoen.
De data hebben we inmiddels ook moeten verzetten naar half mei omdat in april alle betaalbare leuke lokaties niet meer beschikbaar waren.
Bij sunnycars gaan we een auto huren, wat voor 1, daar zijn we het nog niet over uit, steeds de twijfel wel of geen 4x4!
Voor Zuid Afrika heb je echt geen 4x4 nodig. Geen idee voor ZIM, Vic Falls, of gaan jullie daarheen vliegen, want het is nog al een lange reis. Lang wachten bij de grens, geld geven aan de beambten anders kom je er niet in …dure kosten met benzine en extra verzekering voor de huurauto, maar dat is ook nodig voor Swazieland…
Vic Falls vanuit zuiden van Kruger (Marloth Park?) is zeker 3 forse dagen rijdrn. Geen 4x4 nodig maar wel krap qua planning. Tenzij je vliegt op Vic Falls…