wij gaan van 7 juli t/m 2 aug. een rondreis maken van Johannesburg naar Kaapstad. We willen graag overnachten in het Krugerpark. Onze voorkeur gaat uit naar Olifants, Satara en/of Lower Sabie. Maar toen ik op de website van Sanparks aan het rondneuzen was, zag ik tot mijn grote schrik dat deze parken al vol zitten rond 10-14 juli. Is dat altijd al zo snel volgeboekt? Of zit de kans er in dat er nog wat vrij komt? Of kan ik ook ergens anders boeken?
Alvast bedankt!
Hoi, er is hier een grote schoolvakantie vanaf halverwege Juni tm halverwege Juli (varieerd per regio). Met hoeveel personen gaan jullie? Je zou anders kunnen kijken voor 1 nacht in Letaba en 2 in Skukuza. Dan kun je alsnog vanuit Letaba naar Olifants voor het uitzicht en Satara voor de lunch en de S-100 route te doen. Vanuit Skukuza kun je alle kanten op in het zuiden, en dus ook naar Lower Sabie.
Wildspotten rondom Orpen-Satara is in die maand vaak erg belonend. Alternatief kun je net buiten het Kruger park verblijven en een of meerdere (georganiseerde) dagtochtjen ondernemen. Het boekingssysteem in het Kruger is veranderd, na je boeking moet je de deposit meteen betalen anders vervalt deze. Op www.sanparks.org staat ook dat het systeem real-time ge-update wordt. De kans is er dan altijd dat er nog iets vrij komt. Komende paar weken goed in de gaten houden en dan kun je mogelijk toch nog in je favoriete kampen terecht.
Hoi Niek en Ester, Ik had het zelfde âprobleemâ voor September dit jaar, maar heb nu toch de gewenste accommodatie kunnen boeken via krugerpark.com. Geen idee wat het verschil is, qua prijs is het zelfde en op een of andere manier hadden ze daar wel nog een plek vrij in Lower Sabie⊠Misschien het proberen waard?
Letaba was mooi om te zien: de rivier kwam heel erg hoog, veel is opgeschoond en net als bijv. Tshokwane heeft een mooi uitzicht op de sandspruit daar. Keuken is wel nog dicht, toiletten waren weer open hoorde ik.