prive huisjes krugerpark

Is het ook mogelijk om in het park privelodges of huisjes te boeken?
Of zijn we dan gebonden aan Sanparks?

En wie weet er in dat geval nog een goede overnachtingsmogelijkheid?

Verder zoek ik ook nog een overnachting iets buiten het park aan de zuidkant.
Wie heeft een goede tip voor ons?

Hartelijk dank

Buiten de Sanparks kom je denk ik bij de wat duurdere lodges terrecht zoals bij Sabi Sands terrecht.
Misschien dat anderen nog tips hebben.

Voor een overnachting aan de zuidkant net buiten het park maken wij gebruik van Elephant Walk Retreat.
Deze ligt net over de Crocodile Bridge in Komatipoort.
http://www.elephantwalk.co.za

Groeten, Wijnand.

Heel erg bedankt voor de tip. Ziet er leuk uit.
Probleem is dat wij voor komende zomer nog moeten boeken. Dus in het park is weinig meer beschikbaar, dus nu kijk ik buiten de parken.
En hier lijkt nog wat beschikbaar, dat zou super zijn.

Vanaf dat park kunnen we bij crocodile bridge in het Krugerpark komen toch?
Wat is haalbaar voor de eerste dag als we vroeg vertrekken? We willen graag naar Satara of Olifants, maar ik ben bang dat dat te ver is op 1 dag.
Wat denk jij?

Hartelijke groet

Vanaf Elephant Walk Retreat zit je binnen een paar minuten bij de Crocodile Bridge Kate, simpelweg de brug oversteken en je bent er.
Naar Satara en zeker Olifants is best een afstand, vooral omdat je gemiddelde snelheid laag is (afhankelijk wat je tegenkomt en hoelang je stopt onderweg).
Wij rijden dit lange stuk dit jaar ook (van Phalaborwa Gate naar Crocodile Bridge, maar vooral als reisdag. De dag ervoor en erna zijn we volledig in het park.

Groeten, Wijnand.

Beste Vonk,

Als ik zo vrij mag zijn: http://www.thewildbunch.nl
15 min van Kruger National park staat ons vrijstaand self-catering afrikaans huis waar de wilde dieren vrij rondlopen in de tuin. Een unieke plek voor circa 6 personen voor 550 euro per week of 95 per nacht.

Hallo

Weet niet of de ingang bij crocodile bridge zo druk bezocht is als bij Malelane,
anders kun je gerust zorgen dat je 's morgens even voor de opening (waarschijnlijk 06.00 uur)
voor het hek staat in het hoogseizoen of weekend!
Soms zijn er flinke wacht rijen, en dan is het natuurlijk jammer om gelijk al een
uur of zo te verliezen!

Veel planplezier!

Zitten de parken in kruger echt nu al vol voor juli? Ook campings?

Via Wereldwijzer app

Hallo Kistaah

Zo ontzettend veel huisjes zijn er niet, en deze zitten vaak heel lang tevoren al vol!
In de buurt daar is de schoolvakantie de tweede week van juli weer voorbij, dat geeft
misschien iets meer ruimte vooral door de week!
Kamperen zal waarschijnlijk de beste optie zijn mocht je nog willen boeken,
maar houd er wel rekening mee dat het daar nu winter is en de nachten kunnen fris zijn!
Wat wij ook verschillende keren gedaan hebben is net bij een in/uitgang een hotelletje
zoeken en dan volgende morgen weer terug de wildtuin in!

Veel planplezier, voor ons nog 4 weken aftellen vandaag!

Dankje! We hebben slaapzakken die noordkaap proof zijn dus dat zit wel goed. Wij mogen gelukkig ook al bijna!

Via Wereldwijzer app

Graag gedaan!

Misschien is voor velen dit ook wel een leuke link, je vind er
van alles, ook het weer!
Komende nachten bijvoorbeeld 3-13 graden, dus best een groot verschil, in Skukuza zelfs kans op een graadje vorst!

Veel planplezier

Kijk ook even voor huisjes in Marloth park, daar kan je die huren veelal van particulieren.

En de temperaturen vallen wel mee in het noorden. Niet in Gauteng waar we al weer een paar ker vorst hebben gehad, maar ja wij wonen ook op 1800 m en Kruger ligt een heel stuk lager gelukkig. En overdag heerlijk weer dan weer en geen regen.

Bedankt voor de tips: we wachten nog een bevestiging van de The Elephant walk retrait
als die vol zitten kijken we zeker even naar de Wild bunch, maar het is slechts voor 1 nachtje…
anders is het gewoon nog even zoeken geblazen, maar er is nog wel wat vrij zag ik rondom Crocodile bridge en Merloth Park

In het Kruger Park zelf heb je ook nog de privé lodges zoals Hoyo Hoyo Tented camp, Hamilton’s, etc. Maar die zijn wel stukken duurder dan de rest camps van Kruger (SANParks). En die zullen voor juli ook al wel grotendeels vol zitten. Hier hebben de Zuid-Afrikaners vakantie dus heel veel zit vol.Als je buiten het Kruger Park zoekt, kun je ook gebruik maken van reserveringssites zoals www.safarinow.com of www.sleeping-out.co.za. Handig is dat je daar kunt beginnen met een concrete datum als zoekcriterium aan te geven. Zie je alleen dié accommodaties die nog echt plek hebben voor de nacht die je zoekt! Veel plezier alvast.Met zonnige groet vanuit de bush,Natascha Snelder | ZaZoe Xperience | www.zazoetravel.com

Ach je hebt ook leuke, mooie lodges an niet al te duur buiten Kruger park. Zoals Kurhula lodge die van Kim en Sander of die van Sonia en Jan, Casart Game lodge.

met vaak veel wild in de tuin en super goed eten.

bedankt voor de tips. Ik kan zeker safarinow.com aanraden, leuke site en betaalbare huisjes.
En ook lekkeslaap.co.za is een goede site.

We hebben uiteindelijk in Marloth park een groot huis gevonden (we zijn met 7 personen) en vlakbij Hoedspruit een huis en daarna ook nog vlak bij Phalaborwa gate. Dus het is te doen om buiten het park te overnachten.

Groeten van Riétte

Zeker is het te doen om buiten het park te overnachten. Zorg er wel voor dat je de volgende ochtend vroeg bij de gate bent om het park weer in te gaan. Elke gate heeft namelijk een maximaal aantal dagbezoekers dat ze toelaten. Als dat maximum bereikt is, kom je er dus niet meer in (tenzij je een reservering voor die nacht binnen het park hebt). Meestal is dat quotum geen enkel probleem, alleen dus eventueel tijdens schoolvakanties zoals nu en als je dan laat bent… Groetjes en alvast heel veel plezier,Natascha Snelder | ZaZoe Xperience | www.zazoetravel.com

• Updated - - -

Zeker is het te doen om buiten het park te overnachten. Zorg er wel voor dat je de volgende ochtend vroeg bij de gate bent om het park weer in te gaan. Elke gate heeft namelijk een maximaal aantal dagbezoekers dat ze toelaten. Als dat maximum bereikt is, kom je er dus niet meer in (tenzij je een reservering voor die nacht binnen het park hebt). Meestal is dat quotum geen enkel probleem, alleen dus eventueel tijdens schoolvakanties zoals nu en als je dan laat bent… Groetjes en alvast heel veel plezier,Natascha Snelder | ZaZoe Xperience | www.zazoetravel.com

ik ga proberen een dagkaart voor het Krugerpark te reserveren; ik heb gezien dat dat kan.

En nog een vraagje: ik was bij de GGD voor DTP vaccin, maar toen moest ik ook een Hepetitis A. Maar ik dacht dat dat alleen voor gebieden was waar slechte hygiënische omstandigheden zijn. We slapen in vakantiehuisjes, 1x in een tent met washok. Dan zal het wel meevallen toch?
Wie heeft ervaring?

Hepatitis A kan je krijgen door bijvoorbeeld uit een vuil glas te drinken. En dat kan je al snel overkomen. Het is aan jou zelf om deze vaccinatie te halen, is niet verplicht. 2 maal inenten en 25 jaar beschermd. Wij hebben hem in ieder geval. Altijd handig wanneer je nog een verre reis maakt.

Maar dit lijkt bij jou meer op extra inkomsten voor de vaccinatie arts.