wel/geen slaapzak

Als alles mee zit gaan we over 1 week richting Bolivia, yeahhhhh:cheer:
Nu twijfelen we hevig of we wel/niet een slaapzak mee zullen nemen. Ik ben nogal allergisch voor stof en als ik aan al die stapels (nooit gewassen) dekens denk, begin ik al spontaan te niezen.
Aan de andere kant: ze nemen veel ruimte in.
Heeft iemand advies?
>>>

Naar welk gedeelte van Bolivia ga je?
In het laagland (Santa Cruz de la Sierra) heb je zowiezo geen slaapzak nodig…
:vak02:

hoi grietzen,
We gaan 5 weken en komen dus ook in het koude en hoge Salar gedeelte.
Ik denk dat we zo’n 3 weken in de koudere gebieden vertoeven, en de rest in lagere delen van het land.

In dat geval zou ik wel een slaapzak meenemen.
Prettige reis. :dag:

Ben net 3 dgn terug van rondreis peru…we hebben ook 5 dagen Bolivia aangedaan (dit was ongeveer week a 1,5 week geleden). Bussen zijn ooit koud meestal wel dekens maar niet altijd…dus slaapzak mss wel een idee (ik heb hem wel gebruikt toen).

Verder Zijn wij in Tupiza gestart voor de salar uyuni…en geloof mij dat is KOUD (4 dgn Uyuni tour) ik zou een reisslaapzak meenemen, zo’n lichte, er lagen dekens, maar onze slaapzakken hebben we aan elkaar gerist, daarin gekropen en de andere dekens erbovenop, wij waren er erg gelukkig mee al was het maar voor 5 dagen.

Als je een tour doet kun je ze overigens ook gewoon huren…of daar ergens kopen, hoef je er niet de gehele reis mee rond te lopen…

Koop een lakenzak! Veel compacter en makkelijk mee te nemen. Slaapzakken zijn te huren en met een lakenzak hoef je niet in andermans huidschilfers te liggen :slight_smile:

Ik zit met hetzelfde probleem… Ik heb al een lakenzak van mijn reis door Azië, maar slaapzakken kun je dus overal huren bij de guesthouses? Of hoe werkt dat huren? En je zit dus nooit zonder? Anders is het wel erg koud :wink:

Ik heb de 4 daagse Uyuni tocht zonder slaapzak gedaan. De eerste dagen is het fris, laatste dagen warmer. Het zijn basic huisjes / schuurtjes en op de bedden lagen bij ons meer dan genoeg dekens. Neem thermo kleding mee! De slaapzakken zijn bij de tour organisator te huur, geloof iets van 5 of 10 euro voor de gehele trip. Ik zou het niet vanuit NL meeslepen.

ps. de lakenzak is een goede tip. Er zijn er ook van fleece die iets dikker zijn.

Lakenzak!