Ik vertrek in een paar dagen richting Bolivia en zit een beetje te klooien met mijn slaapzak, het neemt veel ruimte in beslag.
Iemand ervaringen met het slapen tijdens de Tour in Uyuni? Wel of niet de moeite om een slaapzak mee te nemen?
Ik vertrek in een paar dagen richting Bolivia en zit een beetje te klooien met mijn slaapzak, het neemt veel ruimte in beslag.
Iemand ervaringen met het slapen tijdens de Tour in Uyuni? Wel of niet de moeite om een slaapzak mee te nemen?
Hebben wij eind vorig jaar niet nodig gehad. Bedden met dekens beschikbaar.
Niet doen! Je kunt er daar evt een huren. Zou er echt niet een hele reis mee lopen zeulen. Wij zijn net geweest en hadden er geen nodig, maar het was natuurlijk zomer. Wel echt machtig mooi daar! Have fun!
ik had wel eentje nodig maar ik heb het ook wel altijd koud! Maar eentje huren is wel handiger dan de hele reis meesleuren.
groeten,
Silke (www.reisjemee.com)
Het was echt ver onder het vriespunt, en ondanks dat we 6 dekens hadden heb ik het ijs- en ijskoud gehad! Ik wilde dat ik mijn heerlijk warme slaapzak had meegenomen!
Dat je er een kunt huren is niet altijd waar! Bij ons hadden ze er geen beschikbaar op dat moment, ze waren allemaal verhuurd. Dus ik zou er een meenemen!
De dekens die je krijgt zijn dikke paarden dekens, die zijn heel stijf en isoleren nauwelijks. Verder zijn de muren dun en het glas is enkel, dus het is binnen ook erg koud.
Een slaapzak is ook handig in nachtbussen, daar kan het ook flink koud zijn.
Wanneer is het daar dan wel de warme periode om te gaan?[emoji9]groetjes Charlotte
Bij Uyuni zelf is de temperatuur overdag best wel redelijk. In de nacht daalt de temperatuur ver onder het vriespunt. Januari en februari is de temperatuur iets beter, maar dan kan het weer regenen. Dan kan het gevaarlijk sijn om met de jeep de zoutvlakte op te gaan (de auto kan vast komen te zitten).
De rest van de tour is hoog in de bergen. De temperatuur is ook daar meestal onder het vriespunt in de nacht.
Ik had precies hetzelfde. Gelukkig had ik wél een slaapzak meegenomen. Ik ben in mijn slaapzak onder de dekens gaan liggen.
Zo’n slaapzak is groot maar het weegt niets. En wanneer loop je er nou mee? Van de busterminal naar je hostel…
Altijd meenemen. Hang hem aan d buitenzijde van je backpack. Het is altijd makkelijk.
Inderdaad. Ik zit nu in een hostel op de grens van Chili en Boliva en het is er stervenskoud. Ben blij dat ik nu in mn slaapzak onder de normale dekens lig. Heb m’n thermoskleding zelfs aan.
Ik ben net terug van salar de uyuni. Bij mijn Tour was een slaapzak inbegrepen. Je hebt zeker een slaapzak nodig, maar vaak is hij dus inbegrepen of kun je er eentje huren.